KGM Torres EVX – eficientizarea electrificării

Da mai departe!

KGM Torres EVX a fost o premieră așteptată și la noi la Autoreport.ro suntem printre primii care luăm contact cu această nouă mașină a coreenilor.

Proiectat complet de la zero, modelul Torres anunță startul unei epoci noi pentru constructorul asiatic, odată cu adoptarea unui nou limbaj de design. Versiunea electrică, este și ea difeită de versiunea termică, în sensul că partea frontală este complet schimbată, cu LED-uri acolo unde la versiunea termică erau striațiile grilei, iar pe partea spate cu stopuri mai închise la culoare.
Denumirea i-a fost inspirată de priveliștile spectaculoase ale Parcului Național Torres del Paine din Patagonia. Parcul a fost desemnat cu statut de Rezervație Mondială a Biosferei de către UNESCO în 1978 și este bine cunoscut pentru munții, ghețarii, lacurile și râurile sale magnifice.
Față de ce vedem acum în gama SS, noul Torres are un design complet nou, cu partea frontală inspirată de Actyon. Aici avem o semnătură luminoasă nouă, alături de o grilă mare, două prize de aer laterale și un scut, ceea ce denotă că acest model este construit special pentru aventuri off-road. Ca dimensiuni, noul Torres este plasat deasupra lui Korando, iar asemănările estetice cu modelele Jeep se continuă și în părțile laterale și în spate. Noua ni se pare că e un RR coreean, dar poate fi mai mult de atât.
O noutate adusă SsangYong Torres este habitaclul cu un aspect nou și digitalizat. În total, Torres este echipat cu 3 ecrane pentru instrumentarul de bord, sistemul multimedia central și pentru comenzile auxiliare amplasate în zona consolei centrale. Inclusiv volanul are un design nou, ușor aplatizat în partea superioară. Cel mai mare ecran este cel pe care este afișat instrumentarul de bord, iar pe consola centrală sunte alte doua ecrane tactile de 8 inch fiecare, unul pentru navi și infotainment, iar celălalt pentru controlul climei și al încălzirii / răcirii din scaune.

Motorul electric aflat în dotarea noului Torres EVX dezvoltă o putere maximă de 207 CP și 339 Nm. Capacitatea de stocare a bateriei este de 74 kWh. Soluția de propulsie vine doar cu transmisie față.
La KGM Torres EVX, marcăm o premieră: prima mașină electrică din test care promitea o autonomie mai mică decât a oferit în mod real. Estimăm că la testul nostru de peste 5 zile, desfășurat în luna septembrie (deci pe vreme destul de călduroasă), în traficul din București și împrejurimi ne-am putut baza pe peste 600 de kilometri oferiți la o singură încărcare.
Manevrabilitatea este foarte bună. Modelul este mai sprinten decât versiunea termică, dar pentru cel electric testat este disponibilă doar tracțiunea față. Stabilitatea este una foarte bună, datorită centrului de greutate situat mai jos.

Torres oferă sistemul avansat de asistare a șoferului și de siguranță care include sistemul avansat de frânare de urgență (AEBS) suplimentat cu cameră video și radar, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, alertă la mișcarea vehiculului din față, alerte privind distanța sigură de urmărire și atenția șoferului, tempomat inteligent și adaptiv, precum și asistență pentru faza lungă. De asemenea, dispune de funcția de detectare a unghiului mort, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, alertă pentru plecarea vehiculului din față și alertă privind traficul în spatele automobilului, cu activarea automată a frânelor de către toate cele trei funcții dacă șoferul nu acționează frâna mai repede.

KGM Torres EVX
0-100 km/h: 8,1 secunde
Viteza maximă: 175 km/oră
L/l/î: 4.715/1.890/1.725
Masă proprie: 1.915
Volum portbagaj (l): 475
Putere (CP): 207
Cuplu maxim (Nm): 339
Autonomie: 635 kilometri (declarată de producător)
Acumulatori: 74 kWh
Consum energie: 16,8 Wh/km (mixt)
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată

Related posts