Jaguar Land Rover nu a mai construit nicio mașină din august și nimeni nu știe cu adevărat când va reîncepe. De curând au încercat să dea vina pe un Cyberatac, iar acum a reconfirmat că producția de mașini este oprită până pe 1 octombrie și se pare că această pauză ar putea fi prelungită până în noiembrie.
Jaguar Land Rover se confruntă cu unul dintre cele mai dificile momente din istoria recentă, fiind prinsă în mijlocul unei crize care nu dă semne de ameliorare. Au trecut mai mult de trei săptămâni de când un grup de hackeri adolescenți a atacat producătorul auto britanic, paralizând sistemele interne și oprind complet producția. Compania a confirmat acum că închiderea fabricilor a fost prelungită din nou, de această dată cel puțin până pe 1 octombrie.
În mod normal, peste 1.000 de vehicule ies zilnic de pe liniile de producție ale Jaguar Land Rover. Cu toate acestea, fabricile din Solihull, Halewood și Wolverhampton din Marea Britanie au fost silențioase de când a avut loc atacul cibernetic, pe 31 august. Pauza prelungită a stârnit îngrijorarea că furnizorii mici și mijlocii s-ar putea confrunta cu falimentul dacă producția nu este reluată în curând.
Fabricile sunt pe pauză
Într-o declarație care confirmă prelungirea întreruperii, JLR a precizat că „se concentrează în continuare pe sprijinirea clienților noștri, furnizorilor, colegilor și distribuitorilor noștri care rămân deschiși.” Compania a adăugat că recunoaște că „este un moment dificil pentru toți cei conectați cu JLR și le mulțumim tuturor pentru sprijinul și răbdarea lor continuă.”
Citește și: Atacul Cibernetic al Hackerilor Adolescenți asupra JLR ar putea duce la falimentul furnizorilor
Aceasta s-ar putea să nu fie ultima dată când oprirea producției este prelungită. Surse nenumite au declarat pentru BBC că întreruperea ar putea dura până în noiembrie. Cu toate acestea, Jaguar Land Rover a respins această informație ca fiind „speculații.”
Calcularea costurilor
Se pare că întreruperea producției costă producătorul auto între 5 milioane de lire sterline (6,8 milioane de dolari) și 10 milioane de lire sterline (13,6 milioane de dolari) pe zi. Situația este atât de gravă încât personalul din reprezentanțe se bazează pe documente manuale pentru a finaliza înmatriculările mașinilor.
Mai mulți furnizori au declarat pentru BBC că le lipsesc resursele financiare pentru a face față unei întreruperi prelungite. Acest lucru l-a determinat pe fostul șef al Aston Martin, Andy Palmer, să sugereze recent că unii dintre ei vor ajunge în faliment, un sentiment împărtășit și de alții.
Lanțul de aprovizionare sub presiune
„Deja vedem angajatori care au discuții despre posibile concedieri,” a adăugat Jason Richards, un oficial al sindicatului local. „Oamenii trebuie să plătească chirii, trebuie să plătească rate la credite ipotecare, iar dacă nu primesc salariu, ce ar trebui să facă? Avem nevoie ca lanțul de aprovizionare să funcționeze pentru Jaguar Land Rover. Nu pot sublinia suficient [acest lucru], pentru că dacă aceștia pornesc robinetul și se așteaptă ca lanțul de aprovizionare să aștepte pe banca de rezerve, nu vor mai fi acolo.”
