Deoarece am mai testat Isuzu D-Max în offroad, cu această ocazie AutoReport.ro s-a putut convinge de calitățile acestei mașini în cadrul unui test pe autostradă și pe drumuri din mediul urban.
Isuzu este un producător cu o tradiție de aproape un secol în producția de vehicule și motoare. Originea ISUZU D-MAX pick-up poate fi urmărită până la ISUZU WASP în 1963, vehicul produs din dorinţa de a realiza un vehicul care să arate ca unul de pasageri, dar să aibă funcţionalitatea unui camion.
Acum, la decenii distanță, Isuzu mai are pe piața auto un singur produs, acest pickup pe care japonezii îl fac destul de bine.
Designul pătrățos lasă să se întrevadă că avem în față un vehicul destul de robust, unul care nu refuză aproape nicio provocare.
Isuzu D-Max are motor diesel de 2.5L cu sistem de supraalimentare în două trepte (bi-turbo) realizează un consum foarte bun: 7.4L/100km (consum de combustibil combinat Crew Cab / 4×4 / Transmisie manuală). Acest nou motor EURO 5, are performanțe de 163 CP și 400Nm. Isuzu a dezvoltat şi o nouă transmisie cu 6 rapoarte, cu treapta întâi scurtă şi cu a şasea de tip overdrive. Printre modificările cel mai uşor de remarcat, intercoolerul până acum montat deasupra motorului, care beneficia de o priză de aer imensă în capota vechiului model, a fost mutat în faţa motorului, o soluţie ce privilegiază eficienţa şi aerodinamica.
Deși ne-am uitat ciudat la cifrele declarate de producător, am obținut același consum pe autostradă. Tot aici am văzut că D-Max stă destul de bine pe asfalt. Probleme ridică suspensia pe foi de arc la denivelări prin orașe, dar noi am mers cu bena goală, cred că în sarcină nu are nicio problemă.
În interior găsim un design destul de anost și materiale destul de tari. De fapt, nici nu ne-am așteptat la altceva din partea unei utilitare care se apropie și de sfârșitul generației.
În spate pot sta lejer 3 persoane, iar bena dacă este închisă poate fi folosită ca un mega-portbagaj.
În ceea ce privește siguranța, habitaclul Isuzu D-Max este echipat cu 2 airbag-uri frontale, 2 airabg-uri laterale și 2 airbag-uri cortină. Nu lipsesc sistemul de asistență electronică a stabilității (ESC), sistemul electronic de control al tracțiunii (TCS) și sistemul de prevenire a blocării roților la frânare (ABS).
Isuzu D-Max Double Cab 2.5d Classic
Viteza maximă: 180 km/h
L/l/î: 5.295/1.860/1.795
Masă proprie: n/a kg
Cilindree (cmc): 2.499
Putere (CP): 163 la 3.600 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 1.400 rpm
Consum mediu: 7,4 l/100 km