Noua tehnologie hibridă hidrogen-diesel a UNSW ar putea revoluţiona viitorul motoarelor diesel, reducând emisiile de CO2 cu 85% şi făcând motoarele diesel încă utilizabile şi mai ecologice.
Un grup de oameni de ştiinţă a dezvoltat un nou tip de motor diesel care funcţionează cu un amestec de 90% hidrogen. Shawn Kook conduce grupul australian de studiu pentru noul motor diesel-hidrogen
Cererea de motoare diesel este în scădere bruscă de câţiva ani, semn că mulţi consumatori renunţă la această tehnologie. Cele mai solicitate alternative sunt hibridul, motorul pe benzină şi motoarele electrificate, dar mai sunt credincioşi diesel care au încredere în continuitatea acestuia. Un studiu al prestigioasei Universităţi Harvard a scos în evidenţă impactul puternic asupra mediului al producţiei de baterii pentru maşini electrice.
Emisiile de dioxid de carbon din faza de producţie a maşinilor electrice reduc beneficiile ulterioare la conducerea pe şosea. Pentru ca achiziţia unei maşini BEV să fie convenabilă pentru clientul mediu, acesta trebuie să parcurgă cel puţin 45.000 de kilometri cu maşina lui electrică; în rest – spun savanţii – sunt de preferat maşinile cu ardere internă.
Ca să nu mai vorbim că staţiile de încărcare sunt concentrate mai ales în oraşele mari, în timp ce lipsesc în zone mai mici. În plus, reîncărcarea unei maşini electrice la maximum de energie durează mult timp. Un grup de oameni de ştiinţă de la Universitatea din New South Wales din Australia a dezvoltat un nou tip de motor diesel care funcţionează cu un amestec de hidrogen de 90%.
Motorul este capabil să reducă emisiile de gaze cu efect de seră în comparaţie cu motoarele diesel tradiţionale, care sunt destinate să dispară până în 2035,conform standardelor europene de mediu.
Avantajul hidrogenului
Hidrogenul este un combustibil prietenos cu mediul care nu produce dioxid de carbon atunci când este ars, ci doar apă. Motorul hibrid diesel-hidrogen foloseşte 90% hidrogen şi 10% motorină drept combustibil.
Cercetătorii spun că au transformat cu succes un motor diesel într-un hibrid hidrogen-diesel, reducând în acelaşi timp emisiile de dioxid de carbon cu 85%. De asemenea, au descoperit o modalitate de a reduce emisiile de NOx la un nivel mai scăzut decât motoarele numai diesel.
Echipa, condusă de profesorul Shawn Kook de la Şcoala de Inginerie Mecanică şi de Fabricare, a început proiectul în urmă cu un an şi jumătate; sistemul lor brevetat de injecţie cu hidrogen reduce emisiile de dioxid de carbon la 90 de grame per kWh.
Vestea bună este că este posibil să luaţi unităţi diesel existente şi să le convertiţi în motoare mai curate, care ard combustibil cu hidrogen. Capacitatea de a adapta componentele existente este mult mai rapidă decât aşteptarea dezvoltării unor sisteme cu celule de combustibil complet noi, care ar putea să nu fie disponibile comercial la scară largă timp de cel puţin un deceniu.
Metoda propusă de UNSW constă în injectarea directă a hidrogenului în cilindrul motorului, pe lângă combustibilul original. Această tehnică vă permite să controlaţi condiţiile amestecului din cilindru şi să eliminaţi emisiile de oxizi de azot, care sunt foarte dăunătoare pentru mediu şi împiedică dezvoltarea motoarelor cu hidrogen.