Ineos Grenadier – offroader pregătit de aventură

Da mai departe!

Ineos Grenadier este o mașină creeată de milionari pentru milionari. Offroaderul vine să ocupe locul lăsat de Defender care a primit variantă mai soft și să vă însoțească peste tot, în vacanțe, în offroad sau la vânătoare.

Ineos Grenadier, produs dintr-o ambiție a miliardarului Jim Ratcliff, a intrat în producție la uzina din Hambach. Știți fabrica, pentru că acolo au fost produse modele Smart. Modelul este un amalgam de inginerie germană și practicabilitate germană. Ce a ieșit? Un offroader greu de învins, mai ales pe terenuri dificile.

Acesta a fost dezvoltat de la zero, pentru a putea satisface cererea de vehicule utilitare 4×4, care a rămas neacoperită după oprirea producției Land Rover Defender în 2016. Compania britanică Jaguar Land Rover a decis să înlocuiască celebrul model cu o generație nouă, care nu mai are aceleași trăsături specifice mașinilor offroad. Jim Ratcliff, care controlează compania Ineos, un mare fan al modelului Defender, a decis să producă un automobil similar încercând inițial să cumpere uzina și licența de la Land Rover. După ce a fost refuzat, el a pus bazele Ineos Automotive, dând startul unei copii moderne a lui Defender. 

Modelul testat de noi este și primul model al Ineos, Grenadier a fost dezvoltat ca un off-roader clasic, cu șasiu de tip scară, separat de caroserie, suspensii cu arcuri și motoare mari. Modelul își trădează valențele offroad, prin aspectul boxy, ce amintește de automobilele durabile și robuste.

Sub capotă întâlnim un motor pe benzină de 3.0 litri, produs de BMW. Se descurcă foarte bine în offroad, deoarece are echipamentele tipice unui vehicul 4×4 utilitar: diferențial central blocabil, cutie de transfer cu două trepte, tracțiune integrală permanente. În plus, sistemele de asistență moderne, electronice, vor crește atât performanțele mașinii, cât și siguranța pasagerilor.

În interior, ne izbește aspectul de mașină ultilitar-militară, dar doar pe partea de design… materialele folosite sunt bune. Atrage atenția planșa de bord, acolo sunt grupate toate butoanele și comenzile are un design ce amintește de un vehicul militar. Nu există un instrumentar de bord în spatele volanului, pe care sincer mi l-aș fi dorit, dar ai un ecran destul de mare, deasupra bordului. Informațiile de condus sunt grupate în stânga, pe un display fix, iar restul ecranului este configurabil. Grafica pare una originală, nu preluată de la alte mărci. Pe lângă butoanele mari de pe consola centrală, INEOS Grenadier mai are un panou de comenzi în plafon. De aici accesezi funcții de offroad și diferențialele blocabile. Senzația pe care ți-o oferă în interior, e ca și cum te-ai suit într-un vehicul militar Renault Sherpa sau Humveee, dar ai găsit și scaune din piele.

Toate sistemele de siguranță activă și pasivă ce sunt obligatorii ca mașina să fie vândută în Europa sunt prezente la bord. De asemenea, pentru parcarea în siguranță a unei asemenea mașini masive, sunteți ajutați de camere.

O mașină în un minut pe www.youtube.com/AutoreportRO

INEOS Grenadier Station Wagon 3.0i Turbo 4WD
0-100 km/h: 8,6 sec
Viteza maximă: 160 km/oră
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.896/1.930/2.036
Masă proprie: 2.665 kg
Cilindree (cmc): 2.998
Putere (CP/rpm): 286 la 4.750
Cuplu maxim (Nm/rpm): 450 la 1.750
Consum mediu: 9 l/100 km
Transmisie automată – 8 trepte

Related posts