Ineos majorează prețurile pe măsură ce tarifele lui Trump lovesc consumatorii americani. Noile tarife auto ale administrației SUA cresc prețurile, iar americanii vor suporta costurile.
Consecințele tarifelor președintelui Trump continuă să se acumuleze, iar producătorii auto se străduiesc să răspundă. Printre aceștia se numără Ineos Automotive, care este lovită de taxe, deoarece Grenadier și Quartermaster sunt fabricate în Hambach, Franța. Acest lucru înseamnă că sunt supuse unui tarif de import de 25%, iar prețurile cresc ca urmare. Cu toate acestea, Ineos „protejează” clienții de plata costului integral. Ce înseamnă asta? Prețurile Grenadier au crescut cu 5%, ajungând la un preț de pornire de 78.900 de dolari. Aceasta este o creștere relativ mică, mai ales în comparație cu pick-up-ul Quartermaster, care este lovit de o dublă taxă. După cum a explicat compania, camionul era deja supus taxei pe pui de 25%, iar acum este lovit de un alt tarif de 25%. Ca răspuns, Ineos a majorat prețurile Quartermaster cu 10%, ajungând la un preț de pornire de 92.900 de dolari. Creșterile de preț sunt alarmante pentru Ineos, deoarece America de Nord este cea mai mare piață a lor și este responsabilă pentru mai mult de 60% din vânzările lor globale. Cu toate acestea, în loc să-l învinovățească pe Trump, compania a arătat în mod ciudat cu degetul spre Uniunea Europeană. Într-o declarație, CEO-ul Ineos Automotive, Lynn Calder, a spus: „Până când politicienii UE se vor da jos de pe mâini și vor face o înțelegere cu SUA, facem tot ce putem ca un mic brand competitiv pentru a ne proteja clienții valoroși din SUA de creșterile de preț ale tarifelor.” Aceasta este o abordare ciudată, dar CEO-ul Ineos Group, Jim Ratcliffe, a fost un Brexiter notabil și se pare că Calder face ecou sentimentului anti-UE.