Industria auto se confruntă cu o problemă la care nu s-a gândit foarte multă lume în momentul trecerii la mașinile bazate pe software, mașini conectate, care funcționează cu veritabile rețele de computere care controlează sistemele de propulsie și de asistență. Este vorba despre radiourile clasice, care sunt cerute în continuare de clienți și care interferează cu toate aceste sisteme. Soluția pe care au propus-o inginerii este de instalare a unor ecrane de protecție electromagnetică, însă costurile acestora ar putea să ajungă la nivelul câtorva miliarde de dolari.
Industria auto ar putea să fie nevoită să cheltuiască până la 3,8 miliarde de dolari (circa 4 miliarde euro) până în 2030, pentru instalarea unor dispozitive care să oprească interferențele radiourilor AM/FM de la bordul mașinilor moderne, asta pentru a nu pune în pericol buna funcționare a sistemelor de asistență și a computerelor care controlează tehnologiile de la bordul mașinilor și invers, pentru a permite funcționarea radiourilor fără ca motoarele electrice să interfereze cu undele radio.
Cifrele au fost anunțate de un centru de cercetare din SUA, care a stabilit că va fi o provocare pentru industria auto tot acest demers. Cabluri ecranate, filtre de semnal, alte sisteme de diminuare activă a zgomotelor electromagnetică, toate acestea vor presupune nu doar costuri, ci și o greutate suplimentară în automobile. Chiar dacă la prima evaluare vorbim despre 50 până la 70 de dolari pe vehicul, dacă înmulțim cu numărul de automobile produse pe an, costurile ajung într-adevăr la câteva miliarde de euro, în următorii șapte ani.
Singura soluție pentru a evita aceste costuri este eliminarea radiourilor clasice, cu antenă, din mașini, și înlocuirea lor cu alte sisteme, precum radiourile digitale.
În SUA, problema a mai fost deja discutată și a ajuns până în legislativul american, unde există destui opozanți ai eliminării radiourilor. Ei susțin că radioul AM este singura soluție pentru a putea comunica cu populația în situații de criză sau calamități, atunci când apar penele majore de energie, din acest motiv fiind inițiată o lege care să oblige constructorii auto să instaleze un radio cu antenă pe fiecare automobil. Discuțiile nu sunt întâmplătoare, deoarece au apărut deja constructori auto care au început să elimine aceste radiouri de pe mașinile electrice, începând cu Tesla sau Polestar și terminând cu mărcile clasice, BMW, Mazda sau VW.