Dacia și-a oprit pentru moment parcursul foarte bun de pe piața din Franța, după ce în luna noiembrie vânzările mărcii au scăzut, pentru prima dată în acest an, într-un moment în care piața a înregistrat o nouă creștere a înmatriculărilor.
Piața auto din Franța a depășit pentru prima dată după mai multe luni vânzările din anul 2020, având de asemenea o creștere de aproape 10% față de noiembrie 2021. Contextul favorabil nu a fost exploatat suficient de Dacia, care a raportat pentru prima dată în acest an un declin ușor al înmatriculărilor de autovehicule, respectiv -5,1%, față de luna similară din 2021, cu un volum de 10.591 de unități. Surprinzător, marca Renault, care în acest an a pierdut clienți mai multe luni consecutive, a crescut în noiembrie, cu 1,5%, în special cu ajutorul vehiculelor comerciale. Cele mai multe dintre mărcile care au înregistrat vânzări în creștere, pe piața franceză, au fost cele de import, între care se remarcă Toyota, cu 41,3%, în timp ce Stellantis, cel mai mare grup auto francez, a încheiat luna cu o scădere de -10,3%, în special din cauza declinului Citroen (-24,4%). Cu doar o lună înainte de finalul anului, piața auto din Franța rămâne în zona negativă, cu 11% mai puține vânzări de automobile, comparativ cu 2021. Dacia este, în acest context, una dintre puținele mărci care au reușit să vândă mai multe automobile decât anul trecut, chiar dacă avansul este unul mic, 2,9%, respectiv un volum de 117.019 unități. În același timp, Renault are de aproape trei ori mai multe automobile înmatriculate (301.389), însă o scădere de 15 procente, ceea ce face ca rezultatul grupului după 11 luni să fie negativ (-10,4%). Rivalii de la Stellantis au un declin și mai mare (-16,4%), toate cele trei mărci de volum, Citroen, Peugeot și Fiat, raportând volume mai mici decât anul anterior.
Din punct de vedere al propulsiei, francezii înregistrează un nou avans al mașinilor electrice, care au urcat la 13% din totalul pieței (178.134 unități). Împreună cu mașinile hibrid (inclusiv PHEV), care au deja 30% din piață, vehiculele electrificate se apropie de o cotă de 50% din totalul vânzărilor de vehicule noi, în Franța. La aceste rezultate a contribuit și modelul Dacia Spring, care este în acest moment unul dintre cele mai vândute automobile complet electrice din această țară. Spring are un volum de 15.526 unități înmatriculate, depășind astfel Tesla Model 3 (14.330), Renault Megane E-Tech (13.046) sau Renault Zoe (11.579). Dintre modelele românești, Dacia Sandero rămâne cel mai vândut, cu 57.486 unități, fiind al treilea cel mai vândut automobil pe piața din Franța, după Peugeot 208 și Renault Clio. Dacia Duster se află pe locul 9, cu 28.000 de unități înmatriculate.