Hyundai Tucson plug-in – abordare futuristă

Da mai departe!

Hyundai Tucson Hybrid este o permieră absolută în gama SUV a producătorului coreean. Plugin hybrid-ul a ajuns la testele Autoreport.ro pentru a-și demonstra eficiența.


SUV-ul coreean se află deja la cea de-a patra generație. Tucson integrează noul limbaj de design denumit „Sensuous Sportiness”. De la lansare (octombrie 2004) și până în au fost vandute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.
În comparatie cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul întins conferă autovehiculului un aspect progresist, păstrând totodată caracterul impunător de SUV. Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care foloseste linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică îndrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adaugă un aer futurist noului model. Noua tema de design este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorită tehnologiei half-miror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozeaza în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasa elementelor aerodinamice.
În părțile laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași tema de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creeaza un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combina perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu forma parabolică, care se întinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior. În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași temă de design. De asemenea, bara prezinta detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergatoare pentru lunetă ascunse, plasate sub spoiler.
În interiorul spațios ce oferă loc pentru 5 persoane adulte, oferit de faptul că Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm și are un ampatament mai mare cu 10 mm, călătoria se desfășoară în cele mai bune condiții. Tucson vine cu o consolă cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, pe care poți regăsi: navigația, încălzirea, ventilația și comenzile de climatizare. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se îmbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, complimentându-le prin tonuri și texturi neutre. Poziționată ergonomic, consola centrala a fost reproiectată, utilizand tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt pozitionate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare.
Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile acum wireless, prin acestea funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Am regăsit și sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB fata/ spate.
Modelul testat de noi este un Tucson Plug-in Hybrid – care este echipat cu acelasi motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l și cu un propulsor electric de 66,9 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 13,8 kWh. Acest model este destul de sprinte deoarece oferă per ansamblu o putere totală de 265 CP și cuplu maxim de 350 Nm.
TUCSON Plug-în funcționează după aceea pe baza unui sistem hybrid complet. În comparație cu HEV-urile, PHEV-urile oferă autonomie electrică mai mare, astfel încât pentru călătoriile scurte este posibil să nu fie nevoie să consumi deloc combustibil.
Modelul poate folosi propulsorul electric de 66,9 kW sau doar motorul T-GDi de 1,6 l. În funcție de modul de condus, TUCSON Plug-in Hybrid comută perfect între motorul electric și cel convențional sau, uneori, pot fi utilizate simultan. Folosind motorul electric pentru a decelera autovehiculul și pentru a recupera energia, un sistem regenerativ de frânare încarcă bateria.
O noutate la Tucson este și sistemul de alegere al modului de condus: Eco, Confort și Sport, împreună cu tracțiunea integrală și selectorul Terrain Mode, contribuie la caracterul de SUV al modelului. Sistemul utilizează tehnologia HTRAC, care presupune distribuția electronică variabilă a cuplului, în funcție de viteză autovehiculului și de aderența de care dispune fiecare roată. Selectorul Terrain Mode permite optimizarea tracțiunii pe diferite suprafețe, cum ar fi zăpadă, nisip sau noroi. Tucson este un SUV ușor de condus pe asfalt, dar nici nu se sperie de macadam sau drumuri forestiere.
Suita de sisteme de siguranță prezente la bord este apreciabilă. Enumăr sistemul de asistența la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea pietonilor și a cicliștilor care este disponibil acum cu funcția de prevenire a coliziunilor în intersecții, asistența la menținerea benzii de rulare (LFA), sistemul de atenționare a conducatorului auto (DAW) care monitorizează constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviație neobișnuită a directiei sau eventuale semne de oboseală ale șoferului.
În premieră pentru un SUV compact, sistemul de asistență pentru condusul pe autostradă (HDA) ajustează automat viteza și menține distanța față de alte vehicule din față, precum și banda de rulare.
Pentru siguranță sporită, noul Tucson a fost echipat cu o serie de funcții care sporesc vizibilitatea. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA) include acum frânarea diferențială, pe lângă semnalele vizuale și sonore, pentru a preveni coliziunea în momentul schimbării benzii. BCA oferă și asistență pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCCA). Sistemul RCCA avertizează conducătorul auto în cazul în care există un risc de coliziune în timpul deplasării în marșarier și acționează frânele.
O dotare unică pentru acest segment este sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM), care afișează pe ecranul principal de 10,25’’ zonele laterale și din spate ale autovehiculului, în momentul în care conducătorul auto activează semnalul pentru schimbarea direcției. BVM oferă suport suplimentar în condiții meteo nefavorabile. De asemenea, BVM funcționează împreună cu sistemul de monitorizare 360° (SVM), pentru a oferi conducătorului auto vizibilitate completă și pentru a evita potențialele obstacole. SVM este, de asemenea, sincronizat cu noul sistem inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA), care este disponibil pentru versiunea hybrid a noului Tucson. RSPA permite parcarea autovehiculului de la distanță, fără a fi necesară prezența conducătorului auto, utilizând doar cheia de acces. În momentul detectării unor obstacole, sistemul avertizează sonor și aplică automat frână de urgență, în cazul în care este necesar. Noul sistem de asistență pentru ieșirea în siguranță (SEW), introdus în premieră pentru un SUV compact, avertizează pasagerii în cazul în care este detectată prezența unui alt vehicul în apropiere, în momentul deschiderii portierelor.

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid
0-100 km/h: 8,2 secunde
Viteza maximă: 191 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 2.360
Putere (CP): 98 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 193 la 3.000 rpm
Motor electric
Putere (CP): 91
Cuplu (Nm): 304
Capacitate acumulator: 13,8 kWh
Putere sistem: 265 CP la 4.000 rpm
Cuplu maxim sistem: 350 Nm
L/l/î: 4.500 / 1.865 / 1.650
Masă proprie: 1.818 kg
Volum portbagaj (l): 558
Consum mediu: 4,2 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată

Related posts