Hyundai își propune să dubleze vânzările de vehicule electrice în Europa pentru a evita penalizările UE privind emisiile de CO2

Da mai departe!

Hyundai Motor își propune să dubleze vânzările de vehicule electrice (EV) în Europa în acest an, în timp ce se pregătește pentru modificările legislației Uniunii Europene privind emisiile de CO2, a declarat directorul financiar al companiei.

Producătorii auto riscă amenzi dacă nu respectă obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 ale UE pentru 2025, care sunt cu aproximativ 15% mai mici decât nivelurile din 2021.

„Vom face tot posibilul pentru a îndeplini obiectivele de emisii. Și pentru a face acest lucru, [creșterea] proporției totale de vehicule electrice este partea principală a strategiei noastre”, a declarat Seung Jo Lee, directorul financiar al Hyundai, în cadrul apelului privind rezultatele financiare din al patrulea trimestru al anului 2024, pe 23 ianuarie.

Hyundai a vândut puțin sub 70.000 de vehicule electrice în Europa în 2024. „Ne așteptăm să dublăm această cifră”, a spus Lee.

Anul trecut, vânzările de vehicule electrice Hyundai au scăzut în Europa cu 15% la 68.279 unități, potrivit datelor furnizate de firma de analiză de piață Dataforce.

O mare parte a scăderii a avut loc în Germania, unde vânzările de vehicule electrice Hyundai au scăzut cu 41%. Vânzările de mașini electrice au fost afectate de decizia guvernului german de a elimina stimulentele de achiziție pentru vehiculele electrice.

În general, vânzările en-gros ale Hyundai au scăzut cu 3,8% în Europa în 2024 „datorită cererii mai slabe pentru vehiculele electrice”, a declarat Michael Yun, șeful departamentului de relații cu investitorii al Hyundai, în cadrul apelului privind rezultatele financiare.

Anul trecut, 11% din vânzările europene ale Hyundai au fost reprezentate de vehicule electrice, față de 15% în 2023. Dublarea vânzărilor ar plasa această cifră peste 20%, ceea ce, potrivit unor producători auto, inclusiv Renault, este nivelul necesar pentru a putea îndeplini noile cerințe privind emisiile de CO2.

Producătorii auto, inclusiv Renault și Volkswagen Group, au solicitat scutiri de la posibilele amenzi pentru neîndeplinirea obiectivelor, în timp ce se luptă să își intensifice vânzările de vehicule electrice.

O mare parte din creșterea vânzărilor de vehicule electrice Hyundai în Europa pentru anul 2025 va proveni de la nou-lansata minicar electrică low-cost Inster. Inster are un preț de pornire de 23.900 € (25.000 USD) în Germania pentru modelul de bază cu o baterie de 42 kWh.

Hyundai oferă în prezent mașina clienților germani pentru 199 € pe lună, fără avans. Hyundai a anunțat, de asemenea, că va oferi în Europa în acest an noul SUV electric mare Ioniq 9. Mașina a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Los Angeles în noiembrie, cu o baterie de 110 kWh.

Ioniq 9 este un model frate al Kia EV9, care a vândut peste 10.000 de unități în Europa anul trecut. Hyundai a declarat că Ioniq 9 va avea o autonomie măsurată WLTP de 620 km (385 mile).

Hyundai este de așteptat să dezvăluie și un model compact, posibil numit Ioniq 3, în 2025, care ar urma Kia EV3, lansat în 2024.

Cel mai bine vândut model electric al Hyundai în Europa anul trecut a fost SUV-ul mic Kona, reprezentând puțin peste jumătate din totalul vânzărilor de vehicule electrice ale mărcii în Europa, la 36.526 unități, potrivit datelor furnizate de Dataforce.

Related posts