Vânzările de automobile electrice nu merg bine nici în SUA, dar cu toate acestea șefii General Motors sunt optimiști și speră să-și reducă pierderile pe care le înregistrează cu acest tip de propulsie.
General Motors mizează pe sistemele de credite acordate de guvernul federal și pe celelalte stimulente acordate în baza legii de reducere a inflației, dar și pe reducerile de costuri pentru baterii și materii prime, pentru a crește vânzările de automobile electrice în următorul an. În cadrul unei întâlniri cu investitorii, directorul financiar al GM, Paul Jacobson, a spus că perspectivele pe segmentul electric s-au îmbunătățit pentru 2025 și sunt estimate reduceri ale pierderilor cu 2 până la 4 miliarde dolari.
Una dintre deciziile strategice a fost ca platforma electrică dezvoltată special pentru mașinile electrice să nu mai fie numită Ultium, din motive de marketing și de strategie, dar Jacobson spune că în acest moment problema nu este dacă GM pierde bani din mașinile electrice, ci „dacă există și care este progresul către profitabilitate”.
În același timp, șeful finanțelor companiei americane a spus că nu va produce mai multe mașini decât cererea venită din piață, pentru a-și mențin obiectivele legate de marjă, pe termen scurt, ceea ce înseamnă că producția va încetini conform situației vânzărilor din acest moment.
Planurile GM prevăd un volum de 200.000 de vehicule electrice pentru acest an, în condițiile în care acum doi ani optimismul șefilor companiei îi determina să anticipeze un milion de mașini pe an, în 2025, și venituri de 50 de miliarde de dolari. Nici măcar țintele stabilite la începutul anului, de 300.000 de mașini, nu vor fi atinse, după ce finalul trimestrului al treilea a adus doar 120.000 de vehicule electrice vândute, cu puțin peste 32.000 de unități vândute în intervalul iulie – septembrie, cu 60% mai multe față de anul trecut și cu 46% peste volumul din trimestrul al doilea.
Printre deciziile tehnologice ale GM se numără faptul că va fi extinsă utilizarea de baterii LFP pe cât mai multe modele, datorită costurilor mai mici, precum și utilizarea celulelor prismatice, care au costuri mai mici și ocupă un spațiu mai redus, crescând densitatea energetică.
Costurile pe kWh s-au redus cu 60 de dolari în ultimul an, mai spun cei de la GM, iar anul viitor sunt estimate reduceri noi, de 30 de dolari pe kWh. Următoarea generație de automobile cu baterii LFP va avea costuri mai mici cu circa 6000 de dolari, au declarat șefii General Motors.