Germanii de la Schaeffler vor face disponibilizări la fabrica de la Brașov

Da mai departe!

Grupul german Schaeffler, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, anunța recent că va renunța la 4.700 de angajați în Europa, iar acum a explicat faptul că și fabrica de la Brașov va fi afectată. O parte din producție va fi mutată în alte uzine, dar vor fi făcute și investiții pentru producția de noi componente care în prezent sunt fabricate în sit-uri din Europa și Asia.

Schaeffler, care a deschis în 2002 fabrica de la Cristian, spune că și această unitate va fi afectată de restructurări, alături de una din Slovacia. Două fabrici vor fi închise – În Austria și Marea Britanie – ca parte a unui plan gândit să aducă reduceri de costuri și creșteri de competitivitate. Compania nu a spus cu cât vor scădea efectivele de la Brașov.

Anterior, a existat un anunț conform căruia Schaeffler ar urma să concedieze până la finele acestui an 800 de persoane din cei aproape 5.000 de angajați ai fabricii de la Cristian.

Acum, Schaeffler spune într-un comunicat de presă că fabrica de lângă Brașov va fi „afectată de măsurile de consolidare”. 

Problemele companiei au apărut recent, când au fost trimiși în șomaj tehnic, două luni la rând, aproape 1.000 de angajați.

Schaeffler România produce componente de tehnică liniară pentru industria de mașini-unelte, componente pentru industria de autovehicule și rulmenți de mari dimensiuni pentru diferite aplicații industriale.

Compania spune că producția unor componente care se fac la Brașov, inclusiv o serie de rulmenți, va fi mutată în alte uzine. Pe de altă parte, grupul va produce la Brașov alte componente industriale pentru clienții europeni, iar componente de tehnică liniară care sunt în prezent fabricate la uzine din Taiwan și Germania, vor fi, pe viitor, fabricate în Brașov, unde vor urma investiții.

Schaeffler spune că uzina de la Brașov va fi „o locație centrală pentru componentele de tehnică liniară” și va continua să fie cel mai important sit al grupului pentru producția de rulmenți mari, de până la 4 metri diametru. Germanii mai spun că sunt în plan și „investiții esențiale de capital” pentru sit-ul din Transilvania.

Schaeffler are aproape 5.000 de angajați în România și 120.000 în toată lumea. Grupul german este unul dintre cei mai mari angajatori din România.

Schaeffler anunțase pe 5 noiembrie primele date despre planul de restructurare.

Numărul de angajați va scădea cu 4.700 în Europa, 2.800 de locuri de muncă urmând să dispară în Germania.

Compania țintește economii anuale de 290 milioane euro/an până în 2029, iar costurile acestor măsuri de redresare ar fi de 580 milioane euro.

Schaeffler a anunțat că a finalizat fuziunea cu producătorul de componente pentru vehicule electrice Vitesco Technologies, inclusiv în România. Tranzacția a fost anunțată acum aproape un an. După fuziune, prezența Schaeffler în România va fi astfel compusă din patru locații în Brașov, Timișoara, Iași și Sibiu, cu peste 8.500 de angajați.

Related posts