Geely Atacă Europa: Ținta de 1.000 de Dealeri și 15 Modele Noi în Următorii 3 Ani

Da mai departe!

Grupul chinez Geely își intensifică prezența pe continent, mizând pe electrificare și pe o extindere masivă a rețelei, în ciuda tensiunilor comerciale.

Geely, un gigant auto care deține deja mărci consacrate precum Volvo, Lotus și Polestar, își propune o ofensivă fără precedent pe piața europeană. Obiectivul ambițios este deschiderea a 1.000 de dealeri în regiune în următorii cinci ani.

Moe Wang, directorul internațional al Geely Auto, a confirmat că grupul se va concentra exclusiv pe vehiculele electrice (BEV) și hibride plug-in (PHEV) pentru mărcile sale principale, inclusiv Zeekr, Lynk & CO și marca proprie Geely.

Geely Vizează Statutul de Brand Mainstream

Marca principală Geely plănuiește o lansare rapidă de produse, anunțând nu mai puțin de 15 modele noi în Europa în următorii trei ani. Această strategie ar trebui să ajute brandul să se impună ca un jucător mainstream pe piață.

Michael Yang, directorul Geely în Marea Britanie, unde tocmai a fost lansat modelul EX5, a subliniat că divizia europeană se va concentra pe SUV-uri de dimensiuni mici și medii, dar va introduce și hatchback-uri. Primul hatchback PHEV ar putea fi o variantă a modelului electric chinezesc Geely Geome Star Wish, construit pe noua platformă GEA.

Explozie a Vânzărilor, cu Mici Crossover-uri în Frunte

Deși pornesc de la volume mici, cifrele Geely indică un avans rapid. Potrivit Dataforce, vânzările mărcii Geely în Europa au crescut de la 659 la 1.829 de unități în primele nouă luni din 2025 față de aceeași perioadă a anului precedent. Cel mai bine vândut model este micul crossover Coolway, cu 1.129 de unități.

Marca Chineză: O Forță în Creștere pe Piața Europeană

Succesul Geely face parte dintr-un trend mai larg. Mărcile auto chinezești – conduse de MG (SAIC), BYD și Omoda & Jaecoo (Chery) – sunt în plină expansiune.

În Marea Britanie, unde nu au fost impuse taxe vamale majorate, avansul este deosebit de vizibil:

  • În septembrie, mărcile chineze au atins o cotă de piață de 13,2%.
  • MG a vândut mai multe mașini decât nume mari precum Nissan, Peugeot și Skoda, clasându-se pe locul opt în topul mărcilor.

Reorientarea Strategică: Atacul PHEV-urilor

Ca răspuns la impunerea de taxe vamale majorate de către Uniunea Europeană pentru mașinile complet electrice, mărcile chineze s-au reorientat rapid. Strategia vizează acum vehiculele hibride plug-in (PHEV).

Rezultatul? În septembrie, brandurile chineze au capturat o cincime din piața europeană de PHEV. Practic, una din cinci mașini PHEV comercializată în Europa în acea lună a provenit de la un producător chinez.

Această dinamică arată o tendință clară: „Clienții își pierd loialitatea față de mărcile tradiționale”, a concluzionat directorul Geely din Marea Britanie, un semn că producătorii chinezi sunt pregătiți să schimbe ierarhiile pe piața auto a continentului.

Related posts