GAC Aion și Didi au prezentat un vehicul autonom de nivel L4 cu 10 sisteme Lidar

Da mai departe!

GAC Aion, în parteneriat cu DiDi Autonomous Driving, și-a prezentat vehiculul autonom de nivel L4 la Salonul Auto de la Shanghai 2025. Acesta dispune de o gamă impresionantă de 10 senzori LiDAR și sisteme avansate de siguranță.

Bazat pe modelul GAC Aion Y „Tyrannosaurus”, vehiculul reprezintă un avans semnificativ în tehnologia de conducere autonomă. Este echipat cu 33 de senzori, depășind media industrială de 20 de senzori cu 65%. Printre acești senzori se numără 10 unități LiDAR, dintre care patru LiDAR-uri cu rază lungă de acțiune capabile să detecteze obiecte până la 200 de metri distanță și șase LiDAR-uri pentru unghiul mort care oferă o acoperire de 360 de grade cu o detecție de până la 10 centimetri. Puterea de calcul a unității centrale de procesare atinge impresionanta valoare de 2000 TOPS (Trilioane de Operații pe Secundă), echivalentă cu puterea de calcul combinată a peste 60 de smartphone-uri de ultimă generație sau 10 plăci grafice de ultimă generație pentru PC. Această capacitate substanțială de procesare este concepută pentru a spori siguranța, experiența și eficiența conducerii autonome. Mașina încorporează sisteme de rezervă redundante pentru opt componente critice, inclusiv senzori, frâne și sisteme de alimentare. Acest lucru asigură că vehiculul poate continua să funcționeze în siguranță în cazul defectării unui sistem. Obiectivul general de siguranță al sistemului este „1FIT”, ceea ce înseamnă nu mai mult de o defecțiune per miliard de ore de funcționare – de 1000 de ori mai sigur decât standardele aviației.

Vehiculul dispune, de asemenea, de trei niveluri de redundanță: redundanță algoritmică, redundanță software și redundanță hardware. Designul cuprinzător de siguranță se bazează pe platforma pur electrică GAC Aion și pe o platformă de redundanță de siguranță compatibilă la nivel global, dezvoltată special pentru conducerea autonomă de nivel L4, oferind multiple redundanțe pentru sistemele de frânare, direcție, comunicare și alimentare. Prin colaborarea cu GAC, dezvoltarea acestui vehicul de producție L4 construit special a dus la reduceri semnificative de costuri. Potrivit DiDi Autonomous Driving, noua mașină oferă cu 88% mai mult spațiu utilizabil în portbagaj, o reducere a costurilor cu 74% și o îmbunătățire de 7 ori a eficienței de asamblare în comparație cu vehiculele autonome adaptate ulterior. Vehiculul este programat pentru producție și livrare până la sfârșitul anului 2025, operațiunile demonstrative urmând să înceapă treptat în unele regiuni din Guangzhou și Beijing în 2026. Până în 2027, companiile intenționează, de asemenea, să lanseze un vehicul L4 destinat consumatorilor individuali.

Related posts