Ford va opri producția modelului Fiesta cu un an mai devreme decât era inițial programat. Ultima generație a subcompactei companiei americane pornise în Europa cu multiple versiuni, printre care un Active, ST și Vignale. Din păcate, cea mai cuprinzătoare gamă din istoria Fiesta nu a avut deloc succes de piață, ceea ce grăbește înlocuirea sa. La uzina din Koln va fi asamblat un nou vehicul electric.
Zvonuri despre stoparea producției modelului Ford Fiesta există de ani buni. Odată cu goana după electrificare, mai multe modele din clasele mini (A) și mică (B) au căzut sub sabia necruțătoare a strategilor din marile companii auto, iar Fiesta pare a fi unul dintre ele.
Conform Automobilwoche, Ford nu va mai asambla modelul Fiesta la uzina sa din Koln, Germania, începând cu vara anului viitor, cu un an mai devreme decât era planificat. Odată cu încetarea producției Fiesta, va demara însă asamblarea unui nou crossover complet electric bazat pe platforma Volkswagen.
„Noua mașină electrică va fi asamblată la Koln din vara anului 2023”, a declarat publicației germane Automobilwoche o sursă familiarizată cu planul.
Conform acesteia, viitorul crossover Ford va folosi platforma electrică MEB a grupului Volkswagen, aceeași care stă la baza modelelor ID.3 sau ID.4. Schimbarea produsului nu va atrage și o reducere a personalului, ba chiar este de așteptat ca la Koln să existe mai multe locuri de muncă decât sunt în prezent.
Ford Fiesta, model lansat în Europa în 1976, a fost unul dintre cele mai populare vehicule ale producătorului american, dar vânzările au scăzut pe măsură ce cumpărătorii aleg versiuni crossover de tipul Ford Puma în locul hatchback-urilor.
Mai grav pentru Puma, în segmentul B al pieței auto europene, din care face parte, a înregistrat în primele șase luni din acest an cel mai profund declin dintre vehiculele prezente în Top 10. Astfel, conform Dataforce, în primele șase luni ale acestui an europenii au cumpărat doar 31.758 unități Fiesta, cu 49,7% mai puține decât în aceeași perioadă din 2021 (63.137 unități). Acest recul a dus Fiesta pe poziția a noua în segmentul B, în spatele unor concurenți precum Dacia Sandero, Opel Corsa, Toyota Yaris sau Volkswagen Polo.
În România, modelul a fost comercializat în primele nouă luni din acest an în 542 de exemplare, cu două mai multe decât în aceeași perioadă din 2020. Deși a înregistrat o creștere minoră, alte modele Ford au înregistrat rezultate mult mai bune. Cel mai vândut model Ford din Europa, Puma, este și liderul mărcii în România (2.586 unități), în timp ce Kuga (1.017 unități) și Focus (1.039 unități) sunt și ele mai bine vândute decât Fiesta.