Ford redirecţionează cheltuielile în Europa de la maşini la SUV-uri, crossover-uri şi vehicule comerciale, care sunt mai profitabile, în încercarea de a readuce pe profit operaţiunile din regiune, informează Auto Week şi Automotive News Europe.
Afectat de Brexit şi de preferinţa consumatorilor pentru SUV-uri şi crossover-uri, operaţiunile Ford din Europa au înregistrat în primul semestru pierderi înainte de taxe de 73 de milioane de dolari, faţă de un profit de 88 de milioane de dolari anul trecut.
Anunţând rezultatele financiare ale Ford, directorul general Jim Hackett a afirmat: „Suntem extrem de nemulţumiţi de performanţa noastră din Europa”. Pentru acest an compania americană se aşteaptă să raporteze pierderi în regiune, după câştiguri de 234 de milioane de dolari în 2017.
Directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks, susţine că majoritatea gamei de vehicule a Ford din Europa este neprofitabilă.
Crossover-ul Kuga, furgonetele Transit şi Ranger şi „anumite vehicule importate” sunt profitabile în Europa, a declarat Shanks, fără a numit maşinile importate. Pe piaţa europeană ar putea fi adus şi crossover-ul Edge şi modelul sport Mustang.
Shanks a explicat că vehiculele reprezintă peste 200% din profiturile Ford în Europa, deşi reprezintă mai puţin de jumătate din venituri.
Jim Farley, şeful pieţelor globale la Ford, a apreciat că vehiculele comerciale sunt responsabile pentru 13% din marjele de profit ale companiei în Europa.
Ford îşi va schimba strategia şi se va concentra pe SUV-uri, crossover-uri şi vehicule comerciale, pentru a-şi îndeplini obiectivul de ajunge la o marjă de profit de 6% în regiune, a declarat Farley.
„Cu siguranţă avem nevoie de o schimbare majoră pe piaţa europeană, ne vom concentra pe operaţiunile profitabile de pe segmentul LVC (vehicule comerciale uşoare). Şi SUV-urile fac parte din acest plan, a explicat Farley said.
În prezent, Ford vinde trei crossover-uri în Europe: EcoSport, Kuga şi Edge. În trimestrul doi din 2018, livrările Kuga şi EcoSport pe piaţa europeană au atins un nivel record, a informat compania americană.
Minivanul compact C-Max a avut performanţe sub aşteptări în Europa, ceea ce ar putea determina Ford să oprească producţia acestui model în regiune.
În primul semestru din acest an livrările C-Max au scăzut cu 18%, la 31.888 unităţi, arată datele de la JATO Dynamics.
Pe lângă concentrarea pe SUV-uri şi vehicule comerciale uşoare, Ford intenţionează să continue reducerile „agresive” de costuri şi obţinerea de noi produse pentru a fi lansate mai rapid în Europa.
În iunie, compania a avertizat că va închide fabrica de cutii de viteze din Blanquefort (Bordeaux, sud-vestul Franţei) dacă nu va găsi un cumpărător.
Bob Shanks a declarat că Ford se va baza mai mult pe parteneriate pentru a-şi redresa afacerile europene. „Este important să recunoaşte că parteneriatele sunt deja o parte integrală a operaţiunilor noastre europene şi în viitor ne aşteptăm să joace un rol chiar mai important”, a afirmat directorul financiar al companiei auto.
Ford are un parteneriat pe termen lung în domeniul motoarelor cu producătorul auto francez PSA.
În iunie, a semnat un acord cu grupul german Volkswagen AG pentru o potenţială alianţă ăe segmentul vehiculelor comerciale şi alte proiecte.
Ford a revizuit miercuri în scădere estimările privind câştigurile din acest an din cauza declinului vânzărilor, a tarifelor vamale impuse de China, a dificultăţilor cu care se confruntă pe piaţa europeană şi a avertizat că ar putea înregistra în următorii cinci ani costuri de până la 11 miliarde de dolari în urma restructurării afacerii.
Tarifele vamale americane, de 25% la importurile de oţel şi de 10% la importurile de aluminiu, au intrat în vigoare la data de 23 martie, iar începând cu data de 1 iunie sunt aplicate şi producătorilor din UE. Aceste tarife ar putea costa anul acesta Ford aproximativ 1,6 miliarde de dolari în America de Nord, a afirmat directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks.
Acţiunile Ford au scăzut miercuri cu 3,7% la Bursa de la New York.
„Este clar că va fi o restructurare majoră, profundă, care va rezolva într-adevăr sectoarele afacerii cu performanţe mai slabe”, a declarat Bob Shanks. Acesta a adăugat că Ford va îmbunătăţi performanţele acestor sectoare sau le va vinde.
În trimestrul doi din 2018 profitul net al Ford a scăzut cu aproape 50%, sub estimările analiştilor, din cauza unui incendiu la un furnizor de componente, care a provocat întreruperea producţiei popularelor camionete, în timp ce declinul vânzărilor şi tarifele vamale au afectat rezultatele din China. În primele cinci luni din 2018 vânzările Ford pe cea mai mare piaţă auto din lume au scăzut cu 22% iar în perioada aprilie-iunie 2018 operaţiunile Ford din China au înregistrat ăierderi înainte de taxe de 483 milioane de dolari.
De asemenea, Ford a anunţat că lucrează la reducerea costurilor la subsidiara sa din Europa, concentrându-se pe modelele profitabile şi restructurând semnificativ operaţiunile.
Anul acesta, Ford ar urma să înregistreze un profit ajustat de 1,30 – 1,50 dolari per titlu, faţă de prognoza precedentă de 1,45 – 1,70 dolari pe acţiune, în timp ce analiştii se aşteaptă la 1,52 dolari.
În trimestrul doi din 2018 profitul net al Ford a scăzut la 1,07 miliarde de dolari, sau 0,27 dolari per titlu, de la 2,05 miliarde de dolari sau 0,51 dolari pe acţiune în perioada similară din 2017. Analiştii se aşteptau la câştiguri de 0,31 dolari per titlu în perioada aprilie-iunie 2018.
În aprilie, Ford a anunţat accelerarea planului de reducere a costurilor şi de majorare a marjelor de profit, care include renunţarea la modelele sedan tradiţionale din America de Nord, care nu mai sunt populare în rândul clienţilor.
Compania intenţionează acum ca, până în 2022, să-şi reducă costurile cu 25,5 miliarde de dolari, faţă de reduceri de 14 miliarde de dolari anunţate în toamnă.
Directorul general al Ford, Jim Hackett, le-a spus investitorilor că firma va trece printr-un proces ”de refocalizare profundă”, a operaţiilor şi ar putea renunţa la unele afaceri neprofitabile.
”Vom face necesarele restructurări şi vom lua măsuri decisive. Vom aloca bani către partea sănătoasă a afacerii noastre şi vom renunţa la operaţiunile marginale”, a adăugat Hackett.
Ford se aşteaptă până în 2020 la o marjă de profit de 8% pe plan global şi de aproximativ 10% în America de Nord.
Ford Motor, al doilea mare producător auto din SUA, are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume.
Subsidiara Ford din România a confirmat în mai că va fabrica un doilea model la fabrica din Craiova. „Noul model se va adăuga producţiei actualei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport şi motorului 1.0 EcoBoost. Ford investeşte în plus până la 200 de milioane de euro la Craiova, investiţia totală, demarată în 2008, ajungând astfel la aproape 1.5 miliarde de euro”, se arată în comunicatul Ford România.