Grupul auto american Ford a decis extinderea producţiei de vehicule electrice, pe fondul creşterii rapide a pieţei. Ford va investi aproximativ 900 milioane de dolari în noile capacităţi de producţie de la fabrica sa din Michigan, unde va crea aproximativ 900 de locuri de muncă până în 2023.
Şeful operaţiunilor globale, Joe Hinrichs, a declarat că Ford „are o nouă abordare” a creşterii pe segmentul vehiculelor electrice.
De asemenea, în următorii doi ani Ford va începe producţia de vehicule autonome.
Compania este în negocieri cu grupul german Volkswagen pentru a forma o alianţă care să investească şi să producă vehicule electrice şi autonome.
Hinrichs a explicat că discuţiile sunt pozitive, dar încă nu este nimic de anunţat.
Anul trecut, Ford a prezentat un plan pe termen lung ce prevede investiţii de aproximativ 11 miliarde de dolari în noile tehnologii din domeniul auto.
Hinrichs le-a declarat jurnaliştilor: „Când ne uităm la investiţia de 11 miliarde de dolari în electrificare, devine evident că vom avea nevoie de o a doua fabrică, în viitorul nu foarte îndepărtat, pentru a majora producţia de vehicule electrice”.
Cea mai recentă investiţie se va concentra pe fabrica Flat Rock din Michigan, unde sunt aproximativ 3.400 de angajaţi care produc modelele Mustang şi Lincoln Continental.
Ford deja a anunţat că în 2020 va lansa un SUV complet electric care va fi produs la uzina din Cuautitlan, Mexic.
Anul trecut, Ford a înfiinţat o divizie separată dedicată vehiculelor autonome, unde va investi patru miliarde de dolari până în 2023.
De asemenea, compania va căuta investitori din afară pentru nou formata divizie Ford Autonomous Vehicles LLC, care va fi condusă de vicepreşedintele Sherif Marakby şi va avea sediul în noul campus Corktown din Detroit. În noua entitate va fi inclus şi Argo AI, partenerul din Pittsburgh al Ford pentru dezvoltarea vehiculelor autonome.
Până în 2020, Ford va lansa pe plan global 16 vehicule electrice pe baterii şi 24 hibride sau hibride plug-in. Dintre acestea, şapte modele vor fi lansate în America de Nord, trei în Europa, 13 în regiunea Asia-Pacific.
Ford a avertizat că investiţiile în mobilitate şi vehicule autonome ar urma să diminueze câştigurile companiei dar producătorul auto este încrezător că efectele pozitive de pe urma investiţiilor se vor resimţi în 2019 şi în anii următori.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România cu o fabrică la Craiova unde produce modelul EcoSport.