Uzina Ford de la Craiova, alături de cea de la Koln, Germania va fi afectată de criza microcipurilor. Cu toate acestea, alte fabrici stau și mai rău cu peste 20 de zile fără producție în 2021.
„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie – 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10-14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie – 14 mai. Continuăm totodată să prioritizăm configuraţiile cheie de vehicule, gestionând în mod eficient volumele noastre alocate de semiconductori“, a spus Ana-Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager – Romania & Eastern Europe. În perioada zilelor fără producţie, angajaţii de la Ford Craiova afectaţi de această situaţie vor fi plătiţi în conformitate cu acordurile companiei cu sindicatele locale şi cu prevederile legale în vigoare.
Potrivit Automotive News Europe, cel mai puţin afectate uzine sunt cele din Köln, Germania, unde Ford produce modelul Fiesta, şi Craiova din România, unde sunt produse modelele Puma şi EcoSport.
Uzina din Köln va fi oprită câteva zile în intervalul 21-23 aprilie şi 28-30 aprilie, iar compania urmează să analizeze dacă vor exista şi alte opriri.
Citat de Automotive News, Jim Farley, CEO-ul Ford Motor Company, a declarat că problema microchipurilor este cel mai mare şoc pe care l-a simţit industria auto la nivel mondial pe măsură ce dealerii rămân fără stocuri iar constructorii „jonglează“ cu producţia la nivel global, scrie Mediafax.