Ford a prezentat noul crossover Focus Active, cu o versatilitate inspirată din lumea SUV-urilor. Disponibil în două variante de caroserie – hatchback cu cinci uși sau wagon, ambele caracterizate de un design exterior robust, noul Focus Active are o gardă la sol ridicată și o configurație personalizată a șasiului. Noul model păstrează astfel dinamica lui Focus adăugând moduri superioare de rulare pe teren accidentat și o poziție mai înaltă la volan, ce sporesc siguranța în timpul condusului urban și extraurban.
Focus Active oferă suplimentar două noi moduri de rulare selectabile – Slippery și Trail și bare longitudinale de plafon, în standard, care ajută la transportul bicicletelor sau al echipamentelor sportive.
În ceea ce privește motorizările, opțiunile includ puternicele și eficientele motoare pe benzină 1.0 EcoBoost și 1.5 EcoBoost, cu până la 182 CP, dar și unitățile diesel 1.5 EcoBlue și 2.0 EcoBlue, care oferă până la 150 CP. Acestea pot fi cuplate cu transmisii manuale cu șase trepte sau automate cu opt trepte.
Sistemele avansate de asistență a șoferului introduse anterior pe noul Focus în cursul acestui an includ versiuni avansate ale tempomatului adaptiv (Adaptive Cruise Control) ale farurilor adaptive (Adaptive Front Lightning System) și ale sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist).
Noul Focus Active este al treilea membru al familiei de crossovere Active, după ce în cursul acestui an au fost lansate pe piață noile Fiesta Active și KA+ Active.
Noul Focus oferă un spațiu interior mai mare datorat ampatamentului cu 50 de milimetri mai lung în comparație cu modelul anterior și podelei plate. Ocupanții scaunelor din față se bucură de un spațiu generos la nivelul umerilor (1421 de milimetri), iar poziționarea planșei de bord este optimizată pentru a oferi mai mult spațiu. Consola centrală este mai îngustă, iar frâna de mână electronică și selectorul rotativ al transmisiei automate cu 8 trepte economisesc la rândul lor spațiu în zona dintre șofer și pasagerul din dreapta.
Spațiul dedicat genunchilor pasagerilor de pe locurile din spate a crescut cu mai mult de 50 de milimetri în comparație cu anteriorul Focus, ajungând la o valoare record în segment: 81 de milimetri. Spațiul la nivelul umerilor pentru pasagerii locurilor din spate a crezut și el cu aproape 60 de milimetri față de modelul înlocuit. Impresia de spațiu este subliniată de designul ușilor din spate, cu geam posterior care se întinde pe montant pentru a oferi o senzație de mașină aerisită.
Elementele de confort oferite de acest model fac din Focus Active o mașină mai versatilă și utilă pentru persoanele cărora le place aventura. Accesul la zona pentru bagaje este facilitat de tehnologia de deschidere fără mâini a hayonului, care permite deblocarea acestuia cu o simplă mișcare a piciorului pe sub bara spate.
Sistemul de infotainment SYNC 3 le permite șoferilor să utilizeze funcțiile audio, de navigație, de climatizare sau cele ale telefoanelor inteligente cu ajutorul unor comenzi vocale simple și este sprijinit de un ecran tactil color cu diagonala de 8 inch care poate fi operat cu gesturi precum swipe sau pinch. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto™ și este disponibil împreună cu un un sistem audio B&O, care să le permite tuturor pasagerilor să se bucure de muzică printr-o experiență demnă de o sală de concerte.
Noul Focus Active oferă acces la o gama largă de sisteme sofisticate de asistență a șoferului introduse pe noua generație Focus la începutul acestui an. Acestea sunt integrate impecabil pentru a oferi o experiență de șofat intuitivă, rafinată și fără stres. Lista include:
Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), îmbunătățit cu funcția Stop&Go, cu recunoașterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition) și cu sistemul de centrare a mașinii pe centrul benzii de mers (Lane-Centring technology).
Farurile adaptive Ford (Adaptive Front Lighting System) cu Predictive curve light și Sign-based light, sisteme care pre-ajustează unghiul de cădere al luminii farurilor și oferă astfel o vizibilitate îmbunătățită prin monitorizarea virajelor și – pentru prima dată în industrie – a semnelor de circulație.
A doua generație a sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2), care are acum capabilitatea de a schimba treptele de viteză și de a acționa accelerația și frâna pentru manevre complet automate cu o simplă apăsare de buton.
Primul sistem Head-up Display Ford oferit în Europa îi ajută pe șoferi să-și concentreze atenția și privirea pe șosea.
Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă, pentru a evita coliziunile.
Clienții lui Focus Active au posibilitatea de a alege dintr-o gamă largă de motoare Ford EcoBoost pe benzină sau Ford EcoBlue diesel care oferă putere și rafinament optimizate. Acestea sunt sprijinite în echiparea standard de pachetul Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, și de o transmisie manuală cu șase trepte sau de noua transmisie automată cu opt trepte, care asigură călătorii fără efort. Sofisticata transmisie automată cu opt trepte se adaptează la diferitele stiluri de șofat, oferind astfel schimbări optimizate ale treptelor.