Ford a prezentat noua Fiesta. Va avea variantă Vignale

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ford a prezentat astăzi, în cadrul evenimentului special „Go Further” organizat în Köln, Germania, noua generație Ford Fiesta. Noua generație Fiesta este dezvăluită cu cea mai sofisticată gamă de tehnologii de asistenţă la condus și cu cele mai avansate opțiuni de conectivitate oferite vreodată pe un model de volum de clasă mică pe piața din Europa.

Ford a prezentat patru versiuni de producţie diferite pentru Fiesta: stilata Fiesta Titanium, versiunea de performanță Fiesta ST-Line, versiunea premium Vignale și crossover-ul Fiesta Active – primul model din noua gamă Active care va fi extinsă, în anii următori, pentru a cuprinde majoritatea gamei Ford.

Disponibil în variante de caroserie cu trei și cinci uși, Fiesta va oferi un nivel superior de calitate și rafinament, plusând cu un aspect exterior elegant nou și cu un interior revoluționar care pune la dispoziție opţiuni de personalizare mai numeroase ca oricând. Caracterul de automobil plăcut de condus, care a făcut din Fiesta cel mai vândut automobil de clasă mică timp de patru ani consecutivi, este și mai evident în noua generație.

Fiesta se bazează pe unele dintre cele mai bune dotări de asistare a șoferului disponibile în această clasă, mizînd pe tehnologii de detectare care pot monitoriza calea de rulare cu până la 130 de metri în fața mașinii. Între acestea se numără și Sistemul de detectare a pietonilor, prezentat într-o versiune îmbunătățită care este capabilă, în premieră, să ajute la prevenirea coliziunilor pe timp de noapte. Sistemul Ford de asistență activă la parcare oferă, la rândul său, posibilitatea de a lăsa în seama mașinii controlul frânelor în timpul manevrelor de parcare „mâini libere”, pentru a împiedica ciocnirile la viteză redusă.

De asemenea, Fiesta este primul model Ford dotat cu un sistem audio premium „B&O PLAY” și prima generație Fiesta care oferă acoperiș panoramic culisant. SYNC 3, sistemul sofisticat de comunicații și divertisment, include ecrane tactile de până la 8 inch; în același timp, reducerea cu aproape 50% a numărului de butoane de pe consola centrală garantează comenzi și mai intuitive, într-un interior spațios și ergonomic.

Gama de motorizări de ultimă generație include un motor pe benzină 1,0 EcoBoost și 140 CP, precum și un motor diesel TDCi de 1,5 litri și 120 CP. Compania anticipează niveluri de emisii care pot coborî până la 82 g/km CO2 datorită unei noi transmisii manuale cu 6 viteze, concepută pe baza tehnologiilor avansate care facilitează reducerea frecării pieselor componente.

Cea mai cuprinzătoare gamă Fiesta de până acum vine ca răspuns la cererea în creştere a consumatorilor pentru opțiuni cât mai variate și pentru o calitate sporită la nivelul automobilelor din segmentul B.

Noua generație Fiesta va fi disponibilă, pentru prima oară, și în versiunea de lux Vignale, aceasta alăturându-se celorlalte modele Vignale care le oferă clienților Ford produse și servicii superioare. Fiesta Vignale se alătură astfel modelelor Mondeo, S-MAX, Kuga şi Edge Vignale, gamă ce reprezintă expresia la superlativ a mărcii Ford în Europa, și aduce dotări cum ar fi jantele din aliaj de 18 inch cu design individualizat, un exterior exclusivist prin detaliile şi culorile sale, precum şi un interior elegant, cu scaune tapițate cu piele care oferă cusături speciale într-un design hexagonal specific.

Fiesta Active este primul model crossover Fiesta și combină dinamica specifică acestui model cu profilul practic al unui hatchback și cu un stil funcțional de inspirație SUV, incluzând o gardă la sol mai mare, bare de plafon și panouri de protecție suplimentare.

Ford a prezentat în premieră în 2016 modelele ST-Line, care oferă un design exterior și interior inspirat de gama Ford Performance, dar și motoare performante pe benzină (EcoBoost) și motorină (TDCi). ST-Line este dedicată clienților care aspiră la imaginea sport a modelelor ST de la Ford, dar nu au nevoie de performanţele radicale garantate de motoarele optimizate tip ST şi de şasiul cu setări sport.

Modelul Fiesta ST-Line este caracterizat de un design exterior sportiv, individualizat prin elemente precum jantele speciale din aliaj, barele de protecție și pragurile laterale. Interiorul este caracterizat prin scaunele sport, pedalele din aliaj și volanul inspirat din motorsport, iar experiența la volan este optimizata datorită suspensiei tipice automobilelor sport.

O altă versiune prezentată este Fiesta Titanium, un etalon al calității și performanțelor pe care Fiesta le va oferi clienților din întreaga Europă. Modelele Ford cu niveluri superioare de echipare au reprezentat aproape 60% din cifra de vânzări în primele 10 luni ale anului 2016, iar versiunile Titanium au reprezentat 48% din vânzările de automobile Fiesta din acest an. Fiesta va fi disponibilă și în echiparea Trend.

Noua generație Ford Fiesta se caracterizează printr-o gamă amplă de tehnologii de top la nivelul acestui segment care vizează amplificarea confortului, funcționalității și siguranței. Tehnologiile avansate de asistare a șoferului se bazează pe două camere video, trei senzori radar și 12 senzori cu ultrasunete care împreună au capacitatea de a monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului și de a scana drumul din față pe o distanță de până la 130 de metri – adică o distanță mai mare decât lungimea unui teren de fotbal.

Fiesta este primul model Ford care oferă o versiune îmbunătățită a Sistemului de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor. Aceasta poate depista pietonii aflați pe carosabil sau în apropierea carosabilului și care ar putea intersecta traiectoria mașinii; depistarea este acum posibilă și pe timp de noapte.

Sistemul este proiectat să reducă amploarea unor posibile coliziuni frontale cu alte vehicule sau cu pietoni, respectiv să ajute șoferii să evite complet unele accidente. Unghiul mai larg al camerei video permite o monitorizare mai bună a pietonilor.

O altă dotare disponibilă pentru prima oară pe Fiesta este Sistemul de asistență activă la parcare cu senzor pentru parcarea perpendiculară. Acesta ajută șoferii să identifice spații de parcare adecvate şi să parcheze perpendicular sau lateral în modul „Mâini libere. Perfecționată pentru Fiesta, această tehnologie poate de acum să acționeze frânele dacă șoferii nu răspund la îndrumările sistemului şi la avertizările de apropiere atunci când execută manevrele de rulare în față și în spate sau când coliziunea cu o mașină sau alt obiect staționar este iminentă.

Alte caracteristici disponibile pentru prima oară la Fiesta şi care oferă o funcţionalitate sporită cuprind:

  • Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, care poate acum sa monitorizeze limite diferite de viteză aplicabile diferitelor benzi ale unei autostrăzi și să actualizeze informațiile afișate pe bord atunci când șoferul schimbă banda de circulație;
  • Faza lungă automată, care este și mai eficientă în situațiile în care un delimitator central separă sensurile de mers și care poate detecta camioanele care vin din faţă pentru a evita orbirea șoferilor situați deasupra delimitatorului. O nouă funcție de comutare automată a fazelor sporește confortul șoferilor la trecerea dintre faza lungă și faza scurtă.

Fiesta este primul automobil din segmentul său din Europa care oferă un Sistem de alertă la intersectarea cu traficul perpendicular care poate avertiza șoferii, la ieșirea dintr-o parcare, cu privire la vehiculele ce ar putea să treacă prin spatele lor. Această dotare se numără printre cele 15 tehnologii de asistare a șoferului de care dispune Ford Fiesta, alături de tempomatul adaptiv, limitatorul inteligent de viteză, sistemul de avertizare pentru unghiul mort, sistemul de indicare a distanței, sistemul de avertizare a șoferului, sistemul de menținere a benzii de rulare, sistemul de avertizare la părăsirea benzii și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale.
Sistemul Ford de comunicații și divertisment SYNC 3 îi va permite șoferului Fiesta să controleze prin comenzi vocale simple, conversaționale, elemente precum sistemul audio, sistemul de navigație și smartphone-urile conectate.

Apăsând un buton și rostind pur și simplu “I need a coffee” („Am nevoie de o cafea”), “I need petrol” („Am nevoie de benzină”) sau “I need to park” („Vreau să parchez”), șoferii pot să localizeze cele mai apropiate cafenele, benzinării sau parcări și pot găsi gări, aeroporturi și hoteluri. Sistemul este compatibil cu sistemul Apple CarPlay şi sistemul Android Auto™. SYNC 3 oferă și funcția SYNC AppLink, caree permite activarea prin voce a aplicațiilor de pe smartphone, inclusiv Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather şi Los 40 Principales.

Afișajul tactil, cu ecran color de 8 inch, recunoaște toate gesturile consacrate de telefoanele inteligente, inclusiv „pinch” și “swipe”. SYNC 3 poate fi comandat și în varianta cu afișaj tactil de 6,5 inch, iar opțiunea MyFord Dock, în combinație cu un ecran tactil color de 4,2 inch, permite utilizatorilor să stocheze, să fixeze și să încarce dispozitive portabile cum ar fi telefoanele mobile și sistemele de navigație. Toate afișajele disponibile pe Fiesta oferă o rezoluţie de primă clasă şi o luminozitate de până la 20 ori mai mare decât aceea a ecranelor furnizate de alți concurenți din domeniul auto, facilitând și mai mult citirea informaţiilor de pe ecran și navigarea prin meniul de funcții.

Fiesta reflectă tendința consumatorilor de a adopta dispozitive multimedia portabile și oferă conectivitate Bluetooth și două porturi USB ca dotare standard, cu opțiunea suplimentară a unui CD-Player integrat. Sistemul radio DAB este disponibil pe toată gama Fiesta. Indiferent de modul ales de șoferii Fiesta pentru a accesa muzica preferată, sistemul audio va oferi un sunet de înaltă calitate, vârful fiind primul sistem audio B&O PLAY disponibil pe un model Ford.

Noile sisteme audio B&O PLAY – oferite exclusiv de Ford – oferă o experiență audio elevată datorită faptului că sunt proiectate special și personalizate pentru fiecare model Ford, mergând până la calibrarea și amplasarea fiecărui difuzor in poziția optimă. În cazul noii generații Fiesta, pachetul înseamnă 10 difuzoare, inclusiv un subwoofer montat pe podea și un difuzor central, pentru gama de sunete medii, montat în partea superioară a tabloului de bord. Acesta oferă un design unic și este decorat cu o siglă din aluminiu B&O PLAY. Puterea totală a sistemului este de 675 W, pachetul fiind gestionat de un amplificator electronic care controlează egalizarea și mixarea sunetului și oferă implicit modul selectabil Surround Sound, pentru un sunet bogat și puternic indiferent de locul ocupat în mașină.

Noua generație Fiesta oferă un nivel și mai ridicat de calitate prin caracteristicile tehnice îmbunătăţite, tehnologia inovativă şi aspectul său sofisticat. Designul include prima trapă panoramică vitrată pe toată lungimea plafonului, formată din două panouri de sticlă de înaltă rezistență, cu tentă fumurie.

Designul și finisajele exterioare îi conferă mașinii un aspect premium. Senzorii de parcare sunt montați la nivelul caroseriei, fără protuberanțe, duzele ștergătoarelor de parbriz sunt ascunse sub marginea superioară a capotei, nu există şuruburi vizibile la nivelul stopurilor sau al barei spate, iar linia de închidere dintre plafon și hayon a fost micșorată cu 30%. Toate acestea sunt exemple care ilustrează obsesia pentru calitate a echipei de proiectare a noii generații Fiesta, cu rezultate pe care clienții le vor aprecia imediat.

Suprafețele continue, fără îmbinări vizibile, se regăsesc și în interior. O consolă centrală monobloc se continuă, în mod discret, cu panoul inferior de comenzi, pentru un aspect mai armonios. Nu există niciun dispozitiv de fixare evident în zona podelei. Noua generație Fiesta dispune de vopseluri la cea mai înaltă calitate din industrie, chiar și pe suprafețele tridimensionale complexe.

Materiale folosite în fabricarea scaunelor și a mochetei din echiparea noii generații Fiesta au fost primele testate la Dunton, Marea Britanie, după modernizarea laboratorului Ford de dezvoltare a materialelor.

Elementele de sprijin lateral ale scaunelor au trecut prin 60.000 de cicluri de testare care le-au verficat rezistența la uzură. Robustețea culorilor lor a fost testată cu un ”meteometru” și analizată cu un spectrometru pentru a exista garanţia că materialele nu se decolorează în urma expunerii prelungite la razele ultraviolete. Pielea de pe scaune trebuie să reziste la cafea și la vopseaua din pantalonii din denim. Volanele îmbrăcate în piele sunt testate din punctul de vedere al rezistenței la loțiunile de plajă.

Alte caracteristici preluate în premieră pe Fiesta de la modelele Ford din clasele mai mari includ volanul încălzit, pentru confort în dimineţile reci de iarnă, și un nou panou de bord elegant care include un afișaj TFT multifuncțional de 4,2 inch, acesta fiind și cel care oferă mesajul de întâmpinare la pornirea automobilului.

O caroserie mai rigidă, un nivel redus al zgomotului şi al vibrațiilor motorului, o izolare fonică mai bună a grupului propulsor şi un parbriz antifonat contribuie la o experiență mai confortabilă, de nivel premium, pentru șofer și pasagerii săi. Nivelul de antifonare, cel mai ridicat din această clasă, include un nivel al zgomotului de trafic de 29,3 sone (unitate de măsură pentru intensitatea sunetului), la o viteză de rulare de 100 km/h (62 mph), adică o îmbunătățire de 7% față de generația anterioară.

De asemenea, şoferii vor constata că utilizarea zilnică a mașinii a devenit și mai ușoară. Răspunzând la informațiile primite de la clienţi, Fiesta are în prezent ştergătoare de parbriz care acoperă o suprafață cu 13% mai mare, portiere care necesită un efort cu 20% mai redus la închidere, precum și o gură de alimentare cu combustibil optimizată pentru a reduce scurgerile de carburant. Fiesta păstrează în același timp sistemul EasyFuel, care împiedică alimentarea cu un tip de combustibil greșit.

Sistemul de protecţie pentru marginile portierei include o clapetă de protecție escamotabilă, integrată în marginea ușii, care se deplasează pe poziţie într-o fracţiune de secundă de la deschiderea portierei, împiedicând deteriorarea vopselei și a caroseriei altor mașini și ajutând șoferii atunci când parchează în spaţii strâmte. Noua structură constructivă a plafonului dirijează apa pluvială dincolo de marginile plafonului, reducând riscul ca şoferul sau pasagerii să fie udaţi atunci când urcă sau coboară din automobil.

Testele suplimentare din timpul și de la finalul procesului de fabricație au îmbunătățit și mai mult calitatea. O nouă tehnologie de fabricație analizează frecvența sunetelor produse în timpul procesului de matrițare și poate identifica o componentă care nu întruneşte standardele de calitate înainte ca aceasta să părăsească presa.

“Am acordat multă atenţie elementelor şi caracteristicilor pe care clienții le observă fără să își dea seama, de la liniile de îmbinare și până la rezistența pedalelor”, a declarat Palmer. “Fiesta este una dintre prezențele universale pe șosele, iar obiectivul nostru a fost să oferim un automobil care să atragă de fiecare dată o privire admirativă.”

Toate cele patru versiuni Fiesta prezentate la Köln au în comun un design exterior care continuă caracterul îndrăzneț al lui Fiesta, adăugând însă note mai elegante, precum și un aspect mai dinamic și mai fluid.

Designul simplificat, liniile mai angulare şi suprafeţele reorganizate oferă o impresie vizuală mai puternică. Capota prezintă un aspect curat, fără protuberanța centrală, ceea ce subliniază vizual noua grilă frontală mai amplă. Farurile elegante oferă un nou efect multi-dimensional care este recognoscibil imediat, ziua sau noaptea.

Profilul lateral este modificat, iar în combinație cu lungimea mai mare cu 71 mm și cu lățimea crescută cu 12 mm oferă o senzație de lungime și o calitate percepută de nivel superior. Linia mediană se prelungește până la faruri, iar linia ferestrelor este şi ea alungită, în armonie cu aspectul fluid şi neîntrerupt. Chiar şi oglinzile laterale prezintă o linie dreaptă între secțiunea superioară și cea inferioară, nefiind întreruptă de luminile de semnalizare.

Partea laterală a caroseriei oferă un nivel de rafinament excepțional pentru acest segment și este sculptată special pentru a emite reflexii captivante sub luminile citadine. Aspectul unic al jantelor cu dimensiuni care urcă până la 18 inch, cu design asimetric, e destinat să evoce mișcarea chiar și atunci când acestea sunt statice. În partea din spate, noile stopuri orizontale accentuează aspectul mai lat al mașinii prin forma amplă și prin jocul de lumini în forma literei C.

“Reacția generală a clienților la designul dinamic al generației actuale Fiesta, o reacție care continuă să fie extrem de bună, reprezintă un factor important al poziției de lider în acest segment, pe care Fiesta o ocupa chiar și după 7 ani”, a declarat Joel Piaskowski, director de proiectare Ford Europa. “Am continuat să evoluăm limbajul de design pentru a-l face contemporan, dar fără ca prin aceasta să pierdem personalitatea specifică Fiesta pe care clienții noștri o apreciază. Noua generație Fiesta este mai rafinată, mai cizelată, dar își păstrează atracția emoțională. Exteriorul este simplificat din punct de vedere vizual, permițându-ne să creăm personalități mai puternice pentru versiunile din noua gamă, fiecare dintre ele având grilă, zonă frontală și detalii care vor atrage o plajă mult mai amplă de clienți”.

Fiecare dintre cele patru versiuni ale Ford Fiesta oferă un design unic, care a fost construit plecând de la un design simplificat, de bază. Acesta poate fi personalizat în continuare prin opțiuni de individualizare care includ plafonul și capacele de oglinzi contrastante, în alb, negru, Bohai Bay Mint sau noua culoare Chrome Copper. Gama de culori exterioare a fost îmbogățită cu Blue Wave și, pentru Fiesta Vignale, cu Milano Grigio.

Fiesta Vignale atrage prin eleganța oferită de designul unic al grilei frontale, de inserțiile frontale și din zona luminilor de ceață, prin motivul de tip săgeată din zona laterală și prin elementele decorative din partea posterioară. Fiesta Titanium este decorată cu elemente cromate, oferind un stil simplu, dar elegant. Proiectoarele de ceaţă verticale sunt conectate prin bara de protecţie cu o linie sculptată care face ca automobilul să aibă un aspect și mai prietenos.

Grila frontală a versiunii Fiesta ST-Line, cu motivul estetic inspirat de modelele Ford Performance, este reprezentativă pentru nivelul de performanță oferit de această versiune sportivă. Caroseria cu tentă sportivă oferă linii angulare şi devine mai agresivă. Un eleron spate contribuie la acest aspect.

Fiesta Active se diferențiază în plus prin suspensiile înălțate, prin elementele închise la culoare care se continuă de la marginea barei de protecție, dar și prin protecțiile suplimentare de la nivelul aripilor și de pe praguri. Grila frontală hexagonală, elementele de culoare închisă de la hayon și barele așezate pe plafonul contrastant sunt menite să contribuie la aspectul unei mașini rezistente și versatile.

Designul interior orientat către utilizator al noii generații Fiesta este influențat de interacţiunile consumatorului cu dispozitivele inteligente şi tabletele. Noul model Ford oferă un spațiu mai mare și un habitaclu superior calitativ prin designul ergonomic și prin materialele plăcute la atingere utilizate inclusiv pe panoul de bord. Interiorul este organizat logic, dar oferă o senzație de căldură, iar clienții îl pot personaliza cu ajutorul unei noi game de opţiuni de individualizare.

Pasagerii de pe bancheta din spate beneficiază de spațiu pentru genunchi cu 16 mm mai mare, iar scaunele au spătare mai subțiri și mai moi, cu sprijin lateral mai consistent. Cotiera față este poziționată astfel încât să fie și mai accesibilă, şoferii cei mai înalţi şi cei mai scunzi ai modelului Fiesta reușind acum să utilizeze cotiera în mod confortabil. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime și oferă sprijin lombar pentru un confort sporit. Amplasarea tetierei a fost și ea optimizată în favoarea tuturor ocupanților.

Hayonul noii generații Fiesta este mai lat, pentru a ușura accesul la portbagaj, iar spațiul total de depozitare a obiectelor personale include un torpedou cu 20% mai spațios și un spațiu dedicat dispozitivelor media și amplasat în consola centrală. Portierele spate au spații de depozitare pentru sticle de 0,6 litri, concepute pentru excursiile în familie.

Ford anticipează că sistemele de siguranță active şi pasive ale modelului Fiesta, combinate cu gama largă de tehnologii de asistare a șoferului, vor duce la obținerea scorului maxim la testele de siguranță Euro NCAP. Fiesta este primul model Ford din Europa care a fost dezvoltat prin utilizarea unor simulări computerizate ale testelor de impact pentru întregul vehicul, inginerii Ford utilizând noua tehnologie avansată de analiză a elementelor constructive. Este facilitată astfel optimizarea dotărilor de siguranţă, de la airbag-uri până la armăturile caroseriei.

Caroseria noii generații Fiesta conține cu 36 la sută mai mult oțel-bor, pentru rezistență mai mare în zonele cheie, inclusiv în secţiunea superioară a stâlpului B, care vine cu o construcție nouă în T pentru a transfera mult mai eficient forţa impactului lateral spre plafon). Secțiunile transversale ale portierelor au fost la rândul lor reproiectate și protejează suplimentar pasagerii la impactul lateral, iar portierele sunt dotate acum cu senzori de presiune care permit activarea sistemelor de restricționare cu câteva milisecunde mai devreme.

Elementele de restricționare prezintă caracteristici inovatoare, cum ar fi un element de blocare a centurii de siguranţă. Este vorba de un dispozitiv acţionat mecanic care ajută la prevenirea alunecării centurii în timpul unui accident şi elimină necesitatea montării unui airbag în zona genunchilor şoferului. Bancheta din spate este dotată acum cu limitatoare de greutate și elemente de pretensionare oferite până acum doar pentru ocupanții scaunelor din faţă. Acestea asigură și mai bine pasagerii și ajută la prevenirea vătămărilor asociate cu centura de siguranță.

Părinții cu copii mici vor beneficia de airbag-uri cu opțiune de dezactivare pentru scaunul din dreapta faţă, acolo unde pot fi montate astfel în siguranță scaunele speciale pentru copii. Protecţia pietonilor este îmbunătăţită prin farurile are sunt proiectate să se retragă la impact, iar capota și ansamblul ștergătoarelor de parbriz sunt concepute să ofere un nivel înalt de siguranță în cazul unui impact frontal.

O gamă simplificată de motoare Euro 6 sofisticate, atât diesel cât și pe benzină, oferă o performanță ridicată și un consum eficientizat, pentru o experiență dinamică de top în această clasă și pentru a reduce costurile de utilizare.

Multi-premiatul motor pe benzină Ford 1,0 EcoBoost este disponibil acum în versiuni de putere de 100, 125 și 140 CP, precum și împreună cu noua transmisie manuală cu 6 trepte și cu o arhitectură care reduce frecarea, contribuind la obținerea unor emisii de CO2 de numai 97 g/km. Pe versiunea de 100 CP se poate opta pentru o transmisie automată cu 6 trepte care oferă padele de schimbare a vitezelor.

Motorul turbo-alimentat cu trei cilindri 1,0 EcoBoost este dotat cu tehnologii avansate, inclusiv cu injecția directă de benzină la presiune înaltă, cu dublă distribuție variabilă și cu un concept inovativ de amplasare a arborelui cotit.

Motorul TDCi de 1,5 litri oferă 120 CP și plusează cu o combinaţie versatilă de putere, cuplu și eficiență a consumului pentru o experienţă plăcută la volan, precum și cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și cu emisii reduse de CO2: 89 g/km. Motorul TDCi de 1,5 litri este de asemenea oferit într-o versiune de 85 CP, cu 10 CP în plus față de cel mai eficient model Fiesta din generația anterioară. Emisiile anticipate de CO2 coboară până la 82 g/km cu ajutorul noii cutii de viteze manuală cu șase trepte .

Motorul TDCi de 1,5 litri beneficiază de un concept optimizat al camerei de combustie, de supraalimentare – inclusiv de geometrie variabilă pentru versiunea de 120 CP – și de un sistem sofisticat de injecție, care optimizează performanța. Sistemul inteligent de reîncărcare regenerativă crește eficiența prin antrenarea selectivă a alternatorului și prin încărcarea bateriei atunci când vehiculul rulează liber sau frânează.

Motorul pe benzină de 1,1 litri de la Ford are aceeaşi arhitectură cu trei cilindri precum motorul de un litru EcoBoost și este oferit cu o nouă transmisie manuală cu cinci trepte pe versiunile de 70 CP şi 85 CP. Acesta înlocuiește motorul pe benzină de 1,25 litri aspirat natural și asigură o putere mai mare şi emisii de CO2 reduse, cu valori anticipate de până la 101 g/km.

Eficiența consumului este mărită și prin echiparea cu tehnologia AutoStartStop pentru toate motoarele și de funcția Active Grille Shutter pentru motoarele 1,0 litri EcoBoost și 1.5 litri TDCi (acesta din urmă în versiunea 85 CP). Un nou buton Eco pentru transmisia manuală reglează parametrii motorului și alimentării, ajutând șoferii să economisească și mai mult combustibil atunci când doresc. Structura aerodinamică a scutului de sub mașină reduce și ea rezistența la înaintare.

Noua generație Fiesta vine cu noi îmbunătățiri la nivelul celui mai bun comportament dinamic din clasa sa, oferind o aderență sporită, performanțe de frânare mai bune și o direcție mai plăcut de utilizat. Nivelul de confort și rafinament crește datorită fiecărei componente optimizate cu scopul de a îmbunătăți experiența la volan.

Folosirea la scară mai mare a oțelului-bor, a sudurii cu laser, a unor puncte de contact mai rigide pe șasiu și la nivelul punctelor de prindere a cadrului transversal oferă o rigiditate torsională crescută cu 15%. Ecartamentul frontal este mărit cu 30 mm, ecartamentul spate crește cu 10 mm, iar ampatamentul este mai mare cu 4 mm, permițând optimizarea suspensiilor astfel încât să deservească roți mai mari, de până la 18 inch. O bară stabilizatoare frontală mai rigidă contribuie la un control mai bun al ruliului și la senzația unei direcții mai ferme. Frecările la nivelul coloanei de direcție sunt reduse cu 20%, iar cutiile de viteze oferă modificări de trepte mai line și mai fluide.

Șasiul noii generații Fiesta oferă în prezent o aderență în viraje cu 10% mai bună, îmbunătățire care se datorează sistemului de control electronic al cuplului motor, care ameliorează experiența la volan prin acționarea individuală a frânelor pe anumite roți, mărind aderența și stabilitatea. Distanţele de frânare la o viteză de 100 km/h au fost reduse cu peste 8%. Modelele cu peste 100 CP sunt echipate cu discuri de frână spate.

Noile suspensii dublu-conectate sunt de două ori mai rigide decât cele de pe generația anterioară, făcând posibil un răspuns mai rapid la comenzile de direcție. Suspensiile sunt curbate într-o formă special proiectată pentru a garanta un răspuns mai bun la denivelările de pe carosabil şi, împreună cu o bară stabilizatoare spate mai mare, reduce impactul gropilor şi nivelul de zgomot la rulare în interiorul maşinii.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts