Italienii au descoperit trucul folosit de chinezi pentru a invada Europa cu maşinile lor ieftine şi s-au plâns Comisiei Europene. O asociaţie patronală din Italia denunţă strategia Beijingului de intra mai întâi pe piaţa din Turcia, pentru a evita suprataxarea impusă de Europa.
„Pentru a evita taxele Uniunii Europene, maşinile chinezeşti trec în masă prin Turcia”. Reclamaţia vine din Italia, de la Federmotorizzazione, Federaţia Naţională a Comercianţilor de Autovehicule.
Plângerea arată o practică care ar putea exploda atunci când vor intra în vigoare noile taxe impuse pentru maşinile electrice produse în China şi vândute în Europa.
Pe Bătrânul Continent, importurile de maşini electrice din Republica Populară Chineză trebuie deja să plătească acum taxe de 10%, iar noile măsuri vor majora acest tarif cu o sumă variabilă între 17,4 şi 38,1%.
BYD va investi 1 miliard de dolari în Turcia
În 2023, în Turcia au fost produse 1,4 milioane de vehicule, un număr care este aşteptat să crească. Aici este menţionată şi creşterea investiţiilor chineze în sectorul auto din Turcia.
Ţara lui Erdogan este favorizată de condiţii deosebit de avantajoase, iar cea mai recentă vine de la BYD.
Producătorul va construi o fabrică în Turcia pentru 150.000 de maşini pe an, în valoare de 1 miliard de dolari, care se aşteaptă să intre în functiune în 2026.
Federaţia din Italia a adresat o întrebare Comisiei Europene, punctând faptul că producătorii asiatici profită de acordul de uniune vamală dintre Ankara şi Bruxelles care permite mărfurilor să circule liber, fără aplicarea taxelor vamale.
Într-un context în care taxele la importurile directe de maşini din China au fost înăsprite pentru a combate practicile comerciale incorecte, acordul cu Turcia reprezintă o modalitate de eludare a sancţiunilor, permiţând producătorilor chinezi să continue să vândă în Europa fără obstacole.