Lipsa de comenzi a determinat Stellantis să decidă oprirea producției în uzina Fiat Marafiori, unde se asamblează noul 500 electric.
Marile companii auto din Europa trec de la o extremă la alta, după ce cererile uriașe de automobile din timpul crizei de semiconductori de anul trecut s-au transformat în liste aproape goale de clienți, la dealeri, pe fondul inflației galopante și a scumpirii energiei. După VW, care a fost nevoită să programeze o pauză de două săptămâni în fabricile de mașini electrice din Germania, este rândul Stellantis, care oprește temporar producția în uzina în care este asamblat Fiat 500 electric, dar și mai multe modele Maserati.
Potrivit informațiilor confirmate de reprezentanții Stellantis, pentru Automotive News, producția în Torino, în uzina Marafiori, va fi oprită în perioada 19 octombrie – 3 noiembrie, astfel că cei aproximativ 2.400 de angajați vor sta în șomaj tehnic. Mașinile care sunt produse acolo sunt Fiat New 500 (electric) și Maserati Levante, Granturismo, Ghibli și Quattroporte.
Fiat mai produce modelul 500 și în uzina din Polonia, însă doar versiunea cu motoare cu combustie și crosoverul 500 X. În total, Fiat 500 a înregistrat un volum de 112.000 de autoturisme vândute în acest an, dar numai aproximativ 40.000 au fost electrice, asamblate în fabrica din Torino.
De altfel, producția de Fiat Neew 500 s-a apropiat de 50.000 în primele opt luni ale anului, diferența fiind dată de comenzile restante de la începutul anului. Scăderea drastică a cererii pe piața europeană, atât cea generală, cât și cea de mașini electrice, a făcut ca producția să înceapă să treacă pe stocuri, situație paradoxală dacă ne gândim că în urmă cu un an clienții erau nevoiți să cumpere orice mașină găseau în oferta dealerilor, cu termene de livrare de până la șase luni.
Pe de altă parte, concurența tot mai puternică pe segmentul de automobile electrice de mici dimensiuni, în special din China, a determinat scăderea vânzărilor lui Fiat 500 electric. Deși în statisticile existente, vânzările modelului 500 sunt cumulate, electric și termic, mai puțin de jumătate reprezintă în acest moment volumul de vânzări înregistrat de modelul electric.