Ferrari anunță că a găsit o metodă prin care să facă sunetul unui EV să pară autentic. Prima mașină cu zero emisii de la Maranello va fi dezvăluită complet în primăvara anului 2026.
Ferrari dezvăluie primele detalii despre primul său GT electric, care se va lansa în primăvara lui 2026. Vehiculul electric (EV) va folosi patru motoare electrice pe două e-punți pentru o putere de peste 986 de cai putere. Acesta va fi echipat cu o baterie de 122 kWh, suspensie activă de 48V și sunet amplificat.
Prima mașină electrică Ferrari este aproape gata și, undeva în Italia, o mie de puriști își tastează deja articolele de opinie. Noul GT electric este programat pentru un debut mondial în vara anului 2026, marcând un pas important în evoluția mărcii. Înainte de aceasta, Ferrari a împărtășit noi detalii, dezvăluind primele informații despre viitorul său grand tourer electric cu numele de cod Elettrica.
Modelul cu zero emisii este de așteptat să ofere o putere combinată ce depășește 986 CP (735 kW/1.000 PS), susținută de o tehnologie avansată a șasiului, un sunet electric distinctiv și o baterie mare de înaltă densitate capabilă să ofere o autonomie de peste 530 km (329 de mile).
Potrivit celor de la Maranello, toate componentele principale ale vehiculului electric au fost dezvoltate și fabricate intern, asigurându-se că acesta oferă „niveluri de performanță de neegalat”.
Trenul De Propulsie Și Performanța
Elettrica va fi propulsată de patru motoare electrice. E-puntea față, preluată de la hypercar-ul F80, produce 282 CP (210 kW/286 PS), în timp ce motoarele din spate adaugă încă 831 CP (620 kW/843 PS). În modul boost, puterea totală crește peste 986 CP (735 kW/1.000 PS).
Cu această configurație, mașina va accelera de la 0 la 100 km/h (0–62 mph) în 2,5 secunde și va atinge o viteză maximă de 310 km/h (193 mph).
Șoferii vor putea alege dintre trei moduri numite Range, Tour și Performance, în funcție de condiții. Sistemul Torque Shift Engagement oferă cinci niveluri selectabile de putere și cuplu folosind clapeta din dreapta, în timp ce clapeta din stânga ajustează intensitatea frânării.
Un Nou Tip De Sunet
Abordarea Ferrari față de sunetul lui Elettrica se îndepărtează de simularea artificială a motorului. În schimb, un senzor montat pe invertor detectează vibrațiile mecanice reale ale trenului de propulsie, care sunt apoi amplificate pentru a crea ceea ce compania descrie ca fiind un ton natural, în evoluție, care reflectă modul în care este condusă mașina.
În spatele acestui concept se află Antonio Palermo, șeful de sunet și vibrații al Ferrari. Într-un interviu acordat revistei Top Gear, Palermo, care se descrie ca fiind un chitarist în suflet, a declarat că echipa sa de ingineri formată din 20 de persoane a abordat frecvențele electrice ale mașinii ca pe niște note muzicale, modelându-le prin amplificatoare mai degrabă decât prin difuzoare.
Scopul lor nu a fost să imite sunetul unui motor Ferrari tradițional, ci să creeze ceva autentic și complet nou.
Un accelerometru captează rezonanța naturală a motoarelor, care este apoi amplificată în interiorul cabinei pentru a crea o coloană sonoră reactivă. Palermo o numește „limbaj și conexiune”, o modalitate de a menține șoferii implicați emoțional în mașină fără a recurge la trucuri sintetice.
Fiecare ton se schimbă odată cu cuplul și viteza, transformând pulsurile mecanice într-un peisaj sonor care crește și scade cu intenție. Apasă mai tare, iar Elettrica construiește un crescendo natural; încetinește, iar sunetul se transformă în aproape o liniște.
Inutil de spus, rămâne de văzut cât de convingător se va simți în practică acest feedback sintetizat, deoarece o mare parte din farmecul Ferrari s-a bazat în mod tradițional pe impactul emoțional al motoarelor sale cu combustie.