EuroNCAP a finalizat testele unui pachet mai amplu de automobile din Europa, între acestea aflându-se și Dacia Bigster, primul SUV compact al mărcii românești. Juriul nu s-a abținut de la comentarii referitoare la reputația mărcii: Încă o dată, testele au arătat locul în care se află Dacia cu sistemele sale de siguranță, despre care spune că se limitează la echipamentele impuse de legislație.
Dacia Bigster a fost notată cu 3 stele, la același nivel cu Dacia Duster. Juriul EuroNCAP nu a ratat ocazia să facă observații referitoare la modelul produs la Mioveni, spunând că „își reafirmă reputația de mașină simplă și de buget”.
Pentru modelul Dacia, scorurile au fost de 69 de puncte la protecția adulților, 85 de puncte la protecția copiilor, 60% la protecția pietonilor și cicliștilor, precum și 57% la sistemele de asistență.
Printre observațiile EuroNCAP putem remarca protecția relativ slabă la impactul lateral, pentru șofer, dar și un punctaj slab la siguranța asistată din cauza punctelor puține oferite pentru monitorizarea ocupanților.
Recent, șeful Dacia, Denis le Vot, a declarat într-un interviu că marca pe care o conduce „nu vânează stele EuroNCAP”, ci echipează mașinile cu sistemele de siguranță esențiale, pe care le impune legea, pentru a păstra costurile de producție la un nivel scăzut.
El a făcut o paralelă cu mașinile second-hand mai vechi de 5-6 ani, care astăzi ar avea un nivel de „zero stele sau stele negative”, dacă ar fi testate.


