După un insucces aproape total, Polestar restrânge activitățile din China

Da mai departe!

După ce a vândut doar 3.120 de mașini în China anul trecut, Polestar declară că își reorientează eforturile pentru a prioritiza alte piețe. Deși parte a grupului Geely, marca suedeză de electrice este nevoită să se reorienteze pe piețe precum UE sau SUA.

Startup-ul de vehicule electrice Polestar ar putea înregistra o oarecare revenire în acest an, dar în același timp frânează brusc pe cea mai mare piață de vehicule electrice din lume. Polestar a redus în liniște două treimi din magazinele sale din China și a început să renunțe la operațiunea sa de vânzări comune pentru a-și reorienta prioritățile, conform Bloomberg și altor știri. Vărul Volvo, deținut de grupul chinez Geely, pare să fi scăzut de la 36 de magazine în toată China la doar 10, conform locațiilor afișate acum în aplicația de achiziții Polestar, unde potențialii proprietari pot programa un test drive. Aceasta vine la doar o lună după ce Polestar a respins zvonurile privind o restructurare în țară.

Din punct de vedere tehnic, aceasta nu este o retragere completă a Polestar din China. Oficial, CEO-ul Polestar, Michael Lohscheller, insistă că marca face demersuri pentru a „prioritiza anumite piețe” și nu a abandonat China. Dar este greu să nu observi că Polestar este una dintre mărcile care sunt „mestecate și scuipate” de concurența locală acerbă. În 2024, Polestar a vândut doar 3.120 de mașini în China. Trebuie reținut că un total de 12,9 milioane de vehicule cu energie nouă au fost vândute în țară în aceeași perioadă, majoritatea concentrate pe mărci autohtone puternice precum BYD, Geely, Li, Xpeng și Xiaomi. (Polestar se află, de asemenea, într-o poziție neobișnuită, deoarece este foarte similară cu alte mărci Geely care au succes în China, cum ar fi Zeekr.) Toate acestea subliniază o realitate brutală: piața chineză de vehicule electrice nu mai este un loc primitor pentru mărcile „de import”. Deși Polestar produce Polestar 2 în China și este deținută de Geely, operațiunile sale sunt europene. Între timp, în China, jucătorii locali au descoperit cum să construiască vehicule electrice mai rapid și mai ieftin decât importurile și, în plus, sunt pline de tehnologie adaptată specific pieței, cerințe pe care chiar și cea mai minimalistă mașină în stil scandinav nu le poate satisface. Și, pentru a fi corecți, Polestar a avut un an 2024 dificil. Vânzările au încetinit, marjele sunt strânse, tarifele sunt numeroase, iar concurența crește într-un ritm mai rapid ca niciodată în aproape fiecare segment. Primul trimestru din 2025 a arătat o revenire semnificativă, cu o creștere de 76% a vânzărilor globale, dar având în vedere că China a reprezentat doar 7% din vânzările Polestar în 2024, nu este surprinzător că producătorul auto dorește să-și extindă orizonturile pe piețele unde performează mai bine. Lohscheller a menționat în mod specific Marea Britanie și Franța ca fiind două dintre aceste locații. Marca a identificat anterior oportunități de creștere în SUA. La sfârșitul anului trecut, Polestar s-a angajat să-și crească rețeaua de vânzări cu 75% – de la 35 la aproape 60 de locații – în Statele Unite. Ulterior, a menționat că acest lucru va fi realizat prin valorificarea rețelei existente de dealeri Volvo, ceea ce ar putea spori notorietatea mărcii prin utilizarea bazei de clienți existente a Volvo.

Related posts