Divizia de vehicule electrice (EV) a companiei chineze de tehnologie Xiaomi Corp a raportat pentru prima dată profit în trimestrul trei din 2025, transmite Bloomberg.
Divizia cu cea mai rapidă creștere în cadrul grupului chinez a înregistrat un profit de 700 milioane de yuani (98 milioane de dolari) în perioada iulie – septembrie 2025, față de pierderi de 300 milioane de yuani în trimestrul doi din 2025, astfel încât Xiaomi intră în clubul select al producătorilor EV chinezi care obțin profit.
Cu obiectivul de a deveni unul dintre primii cinci producători auto din lume, Xiaomi a majorat producția, încercând să concureze cu firme ca Tesla și BYD în China, și apoi în afara țării. Din 2027, grupul chinez intenționează să vândă EV în Europa.
Dar acțiunile Xiaomi au scăzut miercuri cu 6,3% la Bursa de la Hong Kong, ajungând la cel mai redus nivel din ultimele șase luni, după ce compania a avertizat că majorarea costurilor cu cipurile și reducerea stimulentelor pentru achiziționarea vehiculelor electrice vor afecta marja de profit din 2026.
Compania cu sediul în Beijing a anunțat marți că se așteaptă la un deficit de cipuri de memorie, care ar urma să majoreze anul viitor prețurile dispozitivelor mobile. De asemenea, președintele Xiaomi, Lu Weibing, a declarat că se așteaptă anul viitor la un declin al marjei brute la divizia EV, în urma concurenței strânse și a reducerii stimulentelor pentru achiziționarea vehiculelor în China, cea mai mare piață auto din lume.
Obiectivul Xiaomi din 2025 de a livra 350.000 EV va fi realizat săptămâna aceasta, a anunțat compania, cu peste o lună înainte de termen.
Așteptările Xiaomi privind un declin al marjei brute la divizia EV în 2026, chiar dacă modelele sale SU7 și YU7 sunt printre cele mai populare EV din China, subliniază perspectivele mai dificile pentru sectorul auto, după reducerea stimulentelor pentru achiziționarea vehiculelor electrice. Concurența internă se va intensifica deoarece va încetini creșterea cererii. Producătorii EV vor deveni din ce în ce mai dependenți de exporturi, au apreciat analiștii Bloomberg Joanna Chen și Jason Zhao.