Departamentul de Justiţie din Statele Unite a acuzat joi divizia americană a Fiat Chrysler Automobiles (FCA), parte a actualului grup Stellantis, de conspiraţie penală în ancheta sa desfăşurată pe mai mulţi ani referitoare la fraudarea testelor privind emisiile vehiculelor cu motoare diesel.
Reuters a relatat săptămâna trecută că FCA US, acum parte a Stellantis, a acceptat să pledeze vinovată pentru o acuzaţie penală de conspiraţie, rezultată din eforturile sale de a sustrage cerinţelor privind emisiile pentru mai mult de 100.000 de camionete Ram mai vechi şi SUV-uri Jeep din gama sa din SUA , şi ar plăti penalităţi de aproximativ 300 de milioane de dolari.
Judecătorul de district din SUA Nancy G. Edmunds din Detroit a stabilit o audiere pentru recunoaşterea acuzaţiei pentru FCA US pentru vineri.
Acuzaţiile penale ale guvernului acuză FCA US de conspiraţie pentru fraudarea Statelor Unite pentru a încălca Legea privind aerul curat şi pentru a comite fraude informatice
Producătorul auto ar fi înşelat autorităţile de reglementare din SUA şi ar fi vândut vehiculele ”ştiind că acele vehicule nu îndeplinesc standardele de emisii ale SUA” şi, de asemenea, a înşelat clienţii ”făcând declaraţii false şi înşelătoare”.
Stellantis a refuzat să comenteze.
Guvernul a spus că proprietatea FCA SUA supusă confiscării este de 203,6 milioane de dolari. De asemenea, se aşteaptă ca FCA US să plătească o amendă penală de aproximativ 96 de milioane de dolari ca parte a acordului.
Pledoaria de vinovăţie iminentă reprezintă ultima acţiune semnificativă pe care ar urma să o întreprindă oficialii americani împotriva FCA în materie de fraudă a emisiilor.
Vehiculele diesel afectate fac parte din modelele anilor 2014-2016.
FCA a fuzionat cu producătorul francez Peugeot PSA în 2021, pentru a forma Stellantis.
Acordul de recunoaştere a vinovăţiei vine la cinci ani după ce grupul Volkswagen a pledat vinovat de acuzaţii penale, pentru a rezolva propria criză a emisiilor, care a afectat aproape 600.000 de vehicule, într-un scandal care a devenit cunoscut sub numele de ”Dieselgate”.
Înşelăciunea Volkswagen a precipitat un control suplimentar care a făcut ca oficialii de pe ambele maluri ale Atlanticului să penalizeze producătorii de automobile acuzaţi că folosesc un software ilegal cunoscut sub numele de dispozitiv de înfrângere pentru a înşela testele guvernamentale de emisii.