Organizația GreenNCAP, care testează și studiază impactul automobilelor din Europa din punct de vedere al emisiilor și consumului de energie, a lansat o nouă clasificare pentru automobilele electrice, numită Life Cycle Assesment. Analiza urmărește cele mai bune vehicule din punct de vedere al emisiilor și al energiei consumate, de la producție și până la scoaterea din circulație.
Dacia Spring este oficial cea mai „verde” mașină din Europa, cu ideea că nu doar pe timpul utilizării, ci și în timpul producției sale este un automobil ecologic. GreenNCAP, realizatorii testelor de emisii oficiale susținute de organizația EuroNCAP, a dat publicității primele nume ale autovehiculelor care au valori foarte mici de poluare pe parcursul ciclului de viață. Life Cycle Assesment (LCA) este calculat începând cu materiile prime necesare și până la reciclarea automobilului, trecând prin producție, transport și utilizare.
Aceasta din urmă este calculată pentru o durată medie de viață de 16 ani și o distanță medie parcursă de 240.000 km, valori valabile pentru regiunea Europei. Certificatele LCA sunt calculate de GreenNCAP doar pentru vehiculele premiate cu 5 stele la emisii poluante și consum, adică doar pentru vehiculele electrice testate în ultimii doi ani. Conform celor de la GreenNCAP, calculul impactului ecologic și al sustenabilității unui automobil ține cont de toate condițiile, inclusiv de țara în care a fost produs și de alte criterii, după o metodologie științifică dezvoltată de Joanneum Research și revizuită de Institutul Paul Scherrer.
Certificatul acordat modelului Dacia Spring vine într-o puternică contradicție cu intențiile anunțate ale Guvernului Franței, care vrea să elimine mașinile produse în China, inclusiv Spring, din cauza utilizării cărbunelui pentru producția de energie în fabricile auto.
La actuala serie de certificări LCA, au fost premiate doar patru automobile: Dacia Spring, cu cel mai bun scor, Ora Funky Cat, Renault Megane E-Tech și Tesla Model 3. Trei din cele patru sunt produse în China.
Valorile certificate ale Dacia Spring sunt o medie de 21 de tone de CO2 echivalent, emisii pe întreaga durată de viață, și o medie de 134 MWh energie consumată. Sunt de departe cele mai bune valori din toată industria auto, următoarea clasată fiind Ora Funky Cat, cu 27 tone CO2 și 159 MWh. Renault Megane E-Tech a fost certificată cu 28 tone CO2 și 167 MWh, iar Tesla Model 3, de asemenea cu emisii de 28 tone CO2 și un consum pe întreaga viață de 158 MWh.
În total, Dacia Spring are un consum de 0,56 kWh/km pe întreaga viață, de la extracția de materii prime până la reciclarea mașinii.