Producătorul Automobile Dacia și-a anunțat angajații că a demarat un nou program de plecări voluntare prin care aceștia pot părăsi compania prin acordul părților, primind compensații nete între 24.000 și 200.000 lei.
Conform unui anunț postat în uzina de la Mioveni de Direcția Comunicare a Renault Group Romania și destinat exclusiv angajaților „având în vedere nevoia de reorganizare a companiei în coerență cu noile proiecte/provocări din industria auto, Automobile Dacia SA inițiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților”.
Cei care acceptă oferta managementului vor părăi uzina începând cu 1 iulie 2025 primind prime în funcție de vechime. Astfel, angajații cu până la doi ani vechime vor primi o compensație netă de 24.000 de lei, sumele oferite urcând progresiv până la 200.000 de lei pentru cei care au lucrat în oricare dintre companiile deținute de Renault în România mai mult de 16 ani.
„În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie se va realiza și regularizarea zilelor de concediu, în conformitate cu perioada efectiv lucrată în anul 2025”, mai notează oficialii Automobile Dacia.
Totodată, salariații care acceptă plecarea din companie prin acest program pot beneficia până la finalul acestui an, de reducerea prevăzută în contractul colectiv de muncă la cumpărarea unui automobil nou Dacia sau Renault.
Compania le recomandă să accepte acest program de plecări voluntare în special angajaților din perimetrele în care au loc reduceri/încetări de activitate, finalizări de proiecte, automatizări, robotizări, digitalizări. Oficialii companiei notează că „trecerea la alte posturi de lucru (n.n. – în cazul celor care nu acceptă plecarea voluntară și fac parte din categoriile enunțate) se poate face doar în limita disponibilității acestora”.
Deși nu a fost menționat un număr exact de angajați care ar trebui să părăsească uzina, presa argeșeană estimează plecarea a circa 400 de persoane.
În acest context, Viorel Ungureanu, lider al sindicatului SAD, a explicat că Automobile Dacia „își va face calcule să plece un număr corespunzător (n.n. – de angajați) cu locurile de muncă afectate de automatizare și robotizare. În cadrul uzinei de vehicule cele mai afectate sunt zonele caroserie, presaj și, poate, vopsitorie”.