Lansarea pe piață a SUV-ului Dacia Duster aduce o creștere foarte mare pentru SUV-ul românesc, care urcă în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa pe un loc pe care n-a mai fost niciodată. În același timp, Sandero reușește să-și conserve poziția de lider, cu un volum foarte mare de mașini vândute.
Cele două modele populare de la Dacia, Sandero și Duster, au avut în iulie încă o lună excelentă, susținută atât de vânzările foarte bune ale hatchback-ului, cât și de lansarea puternică a SUV-ului Duster, care se anunță deja un succes de piață.
Dacia Sandero a reușit să atingă un volum de 22.398 de vehicule înmatriculate, potrivit celor mai noi date colectate de Jato Dynamics, după o creștere de 34% a vânzărilor. Sandero își protejeză prima poziție, fiind în fața lui VW T-Roc cu peste 3.000 de unități (creștere de numai 5 procente, cu 19.254 unități), și a lui Toyota Yaris Cross (creștere mare, de 47%, cu 17.314 unități).
Marea surpriză este dată însă de Dacia Duster, care urcă pe locul patru în clasament, cu 15.884 unități înmatriculate în iulie, după o creștere de 29% datorată lansării noii generații. SUV-ul produs la Mioveni a reușit să depășească Kia Sportage (locul 5) și Toyota Yaris (locul 6). Pe locurile următoare se află Renault Clio, Hyundai Tucson, Opel Corsa și VW Golf – ultima cade neașteptat, de pe poziția doua, cu un declin de -13% și numai 13.924 unități înmatriculate.
Vestea proastă vine de la Ford Puma, care în iulie a înregistrat o scădere de 25% și un volum vândut de 10.342, coborând astfel tocmai pe locul 20, în clasamentul celor mai vândute mașini.
Luna iulie a fost o lună cu o creștere modestă pentru Europa, pe piața autoturismelor, fiind înmatriculate 1,03 milioane de unități, mai multe cu doar 1,5% față de luna similară din 2023. Având în vedere evoluția negativă a unora dintre mărci și a unora dintre țări, rezultatul poate fi considerat unul bun pentru industria auto europeană.
Mai multe mărci au încheiat luna iulie cu scăderi, printre acestea numărându-se liderul pieței, VW, care a raportat un declin de 3 procente, la fel Audi, Renault, Kia sau Ford. Din fericire, Dacia s-a numărat printre mărcile careu au avansat față de anul trecut, având 47.000 de autoturisme înmatriculate, cu 11% mai multe.