Dacia Logan – o istorie de 20 de ani

Da mai departe!

Am întârziat puțin la aniversarea a două decenii a celui mai iubit model din România: Dacia Logan. Logan 20 de ani a fost testat de noi și, iată-l prezentat azi, în 2025.

Modelul se numește Logan XX, cele două litere fiind, de fapt, numărul 20 scris cu cifre romane. Ediția specială aniversară primește și câteva dotări exclusive. La exterior, sunt vizibile abțibilduri cu inscripția XX lipite pe capacele oglinzilor exterioare, precum și în părțile inferioare ale portierelor din spate și pe capota portbagajului.

Noul Logan afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă). Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic. 

Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.

Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Logan are o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Modelul testat vine cu avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres. În fine, odată cu Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.

De asemenea, aceleași cifre romane sunt prezente și în habitaclu, mai exact brodate pe spătarele scaunelor din față, în consola centrală și în interiorul pragurilor ușilor din față. Alte dotări exclusive noii ediții aniversare includ: jante din aliaj Randia, capace ale oglinzilor vopsite în negru și o antenă sub forma unei cozi de rechin montată pe plafon.

Sub capotă avem un propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Unitatea de un litru TCe are dubă alimentare cu benzină și GPL, fiind unul dintre cel mai ieftine propulsoare de exploatat. Motorul aflat pe mașina de test produce 100 CP. 

Dacia este singurul constructor auto care propune, sub emblema „ECO-G”, o soluție de alimentare mixtă benzină-GPL pe toată gama de vehicule de persoane. Integrarea în uzină a acestei tehnologii verificate este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite, intervalele și costul operațiunilor de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină (rezervorul GPL fiind amplasat în locul roții de rezervă). În condiții de rulare pe GPL, Logan echipat cu motorul TCe 100 ECO-G emite în medie cu 11% mai puțin CO2 (în comparație cu o motorizare pe benzină echivalentă). În plus, versiunea ECO-G oferă o autonomie de peste 1 300 km datorită celor 2 rezervoare: 50 litri pentru cel de GPL (echivalent cu 40 litri de conținut util întrucât umplerea este limitată la 80% din motive de siguranță), cu 8 litri mai mult față de generația precedentă și 50 litri de benzină.
Această soluție asigură așadar o mare autonomie și un nivel redus al emisiilor de CO2 în condițiile unui comportament rutier agreabil.

Alături de limitatorul de viteză și de sistemul ESP de ultimă generație (ambele disponibile în serie), precum și de regulatorul de viteză cu comandă la volan (în funcție de nivelul de echipare), Logan dispune de sisteme de asistență la conducere de ultimă generație:
• Frânare automată de urgență: activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:

– amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,
– acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.

• Senzor de unghi mort: activ la viteze între 30km/h și 140 km/h, acesta alertează șoferul asupra unei posibile ciocniri cu un alt vehicul aflat lateral sau în spate în timpul manevrelor de schimbare a benzii de rulare. Patru senzori cu ultrasunete (2 amplasați în spatele vehiculului și 2 lateral) detectează obiectele aflate în mișcare în zona de unghi mort. În cazul în care este detectat un pericol, un avertizor LED se aprinde în oglinda retrovizoare laterală de pe partea corespunzătoare.

• Asistență la parcare: acest sistem, care cuprinde 4 senzori în partea frontală și alți 4 în partea din spate, o cameră video situată în spate și linii de ghidare dinamice, permite efectuarea cu ușurință a manevrelor datorită avertizoarelor sonore și vizuale.

• Asistență la plecarea din rampă: acest dispozitiv menține vehiculul pe loc timp de două secunde la pornirea de pe loc din rampă, permițând șoferului să ridice fără riscuri piciorul de pe pedala de frână înainte de a acționa accelerația.

Dacia Logan XX TCe 100 Eco-G
0-100 km/h: 11,6 sec
Viteza maximă: 180 km/h
L/l/î:4.396/1.848/1.501
Masă proprie:1.146 kg
Portbagaj: 528 litri
Rezervor benzină: 50 litri
Rezervor GPL: 51 litri
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 100 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 170 la 2.000 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt) – benzină
7 l/100 km (mixt) GPL
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts