Dacia Jogger a ajuns la testele AutoReport.ro în cea mai economică formă a sa, este vorba de versiunea alimentată cu benzină, dar și cu GPL. Noul produs Dacia este cel mai mare și cel mai bun de până acum.
Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar « inclasabil ». Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent.
Noi putem exprima Jogger mai plastic… o unire a trei idei principale: designul frontal al noii generații Logan/Sandero, conceptul de spațiu de la Lodgy și versatilitatea MCV-ului.
Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului. Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.
Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.
Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe.
Blocurile optice față și spate integrează noua semnătură luminoasă a mărcii, în formă de Y. Tehnologia LED este utilizată pentru luminile de zi și pentru faza de întâlnire. Pe lângă consumul redus de electricitate, farurile LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.
Dacia Jogger este echipată cu bare de pavilion modulabile. În doar câteva secunde, cu ajutorul unei chei amplasate în torpedo, ele pot fi demontate și apoi reașezate transversal, fiind capabile să susțină în această configurație o sarcină utilă de 80 de kilograme, echivalentă cu cea a barelor transversale obișnuite.
Sub capotă avem un nou motor produs de Alianța Renault-Nissan. Noul propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Unitatea de un litru TCe are dubă alimentare cu benzină și GPL, fiind unul dintre cel mai ieftine propulsoare de exploatat. Motorul aflat pe mașina de test produce 100 CP. Acesta face din Jogger o mașină sprintenă, dar cu o condiție: să nu o încarci la maxim cu 7 pasageri și bagaje. Cutia cu 5 trepte, bine etajată livrează puterea motorului foarte bine, asigurând astfel un plus de confort în exploatare. Cu ajutorul GPL, mașina rulează în cel mai ieftin mod cu putință. De asemenea, autonomia cumulată a celor două rezervoare trece cu mult peste 1000 de kilometri.
Jogger are un comportament dinamic mai bun decât Lodgy, dar și mașina este mult bună din punct de vedere al confortului. Mașina a fost insonorizată mai bine, decât erau celelalte generații MCV.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil.
Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.
Jogger este cea mai ergonomică Dacie de până acum: de la amplasarea Media Control care funcționează conectare la smartphone, sistemul Media Display cu ecran tactil de 8” și Media Nav cu sistem de navigație și conexiune la smartphone prin Wi-Fi și până la scaunele cu susținere laterală mai bună… toate confirmă acest lucru.
Din punct de vedere al sistemelor de siguranță, Jogger stă foarte bine pentru o Dacia, dar nu suficient de bine pentru a face față concurenței de la EuroNCAP. De fapt, cei însărcinați cu testarea de siguranță nici nu au mai testat modelul, depunctându-l direct pentru lipsa unor sisteme active de ultimă generație.