Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a dat publicității raportul său lunar cu privire la înmatriculările de autoturisme din Europa. Marca Dacia a fost comercializată în primul trimestru din 2022 în 103.519 unități, în creștere cu 16,9% față de perioada similară din anul anterior.
Conform datelor ACEA, marca românească Dacia, deținută de grupul Renault, a fost înmatriculată în 103.519 exemplare în primele trei luni ale anului în curs, valoare corespunzătoare unei majorări cu 16,9% față de primul trimestru din 2021. Pe atunci europenii înmatriculau doar 88.527 autoturisme Dacia.
Grație acestei creșteri importante pe fondul unei piețe europene în scădere cu 10,6%, marca Dacia și-a majorat cota de piață de la 2,9% în primul trimestru din 2021 la 3,8% în același interval din 2022.
Cota de piață deținută de Dacia o depășește astfel pe cea a unor mărci precum Seat (3%) din grupul Volkswagen, Citroen (3,5%) și Fiat (3,5%) din grupul Stellantis sau Nissan (2,1%).