Cupra Terramar primește și versiuni PHEV, noi testăm una dintre ele la Autoreport.ro pentru a dovedi cât de versatil este acest SUV sport. Modelul promite în primul rând 100 kilometri autonomie electrică.
Construit pe platforma MQB Evo, modelul acesta reprezintă întoarcerea spaniolilor către motoarele pe combustie. Terramar este un SUV emoțional și sportiv care îmbrățișează noul ADN al CUPRA. Acesta oferă un vehicul care se evidențiază din mulțime printr-un stil distinctiv. Modelul este construit pe aceeași platformă pe care își au originea și VW Tiguan sau Skoda Kodiaq.
Din față, aspectul modelului CUPRA Terramar prezintă un vehicul puternic, caracterizat prin „nasul de rechin”. CUPRA Terramar folosește noua semnătură a mărcii cu trei triunghiuri – CUPRA Matrix LED Ultra, cu tehnologie High-Definition – care definește Terramar ca un vehicul de înaltă clasă. Logo-ul CUPRA este încadrat de două linii care adaugă, de asemenea, sculptură și dinamism suprafețelor capotei lungi și subliniază proporțiile vehiculului.
Designul exterior frontal este accentuat pe măsură ce grila cedează loc gurii inferioare funcționale orientate spre performanță, sugerând caracteristici specifice pentru mașinile sport. Proporțiile sportive se extind de la partea din față a SUV-ului spre lateral, cu linii curbate care se deplasează din față către lateral pentru a accentua senzația de performanță. Privind partea din spate a modelului CUPRA Terramar, proporțiile sale late conferă SUV-ului o prezență puternică, cu logo-ul CUPRA integrat și iluminat, poziționat central între stopuri, alături de numele Terramar iluminat. Difuzorul din spate contrastează cu celelalte elemente ale designului, ajutând la ușurarea proporțiilor, oferindu-i un caracter provocator.
În interior, caracterul extrem de emoțional al modelului CUPRA Terramar se transferă în interiorul SUV-ului. Interiorul orientat spre șofer îl centrează pe acesta ca protagonist principal. Volanul standard CUPRA cu padele și butoane satelit maximizează controlul, în timp ce scaunele tip bucket standard oferă dinamism maxim. Consola centrală încorporează un design cu model parametric 3D care poate fi găsit și pe părțile structurale ale bordului, aducând acea atenție neașteptată și progresivă la detalii specifică CUPRA.
Modelul testat de noi, 1.5 TSI e-Hybrid este plug in hybrid. Această versiune combină un motor pe benzină de 1.5 litri cu un motor electric, oferind o putere totală de 272 CP și un cuplu de 400 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în 7,3 secunde, iar mașina beneficiază de o transmisie DSG cu 6 trepte. Cupra PHEV vine cu o baterie cu o capacitate netă de 19,7 kWh, care asigură o autonomie electrică de peste 100 km (conform ciclului WLTP). Bateria poate fi încărcată rapid la stații DC cu o putere de până la 50 kW.
Această putere este suficientă pentru orice drum, urban, DN, autostradă, Cupra Terramar fiind ceea ce ne dorim cu toții de la ea: o mașină rapidă și sportivă deși este încadrată la categoria SUV.
O gamă de tehnologii dedicate pentru siguranță și confort fac din Terramar unul dintre cele mai sigure și confortabile autovehicule din segment. Elementele esențiale includ Tempomatul adaptiv predictiv (ACC), Travel Assist, Side și Exit Assist și Emergency Assist.
Fisa tehnică Cupra Terramar PHEV (272 CP)
- Motorizare: Sistem Plug-in Hybrid (PHEV)
- Motor termic: 1.5 TSI e-Hybrid
- Motor electric: Asincron
- Putere totală sistem: 200 kW (272 CP)
- Cuplu total sistem: 400 Nm
- Transmisie: DSG cu 6 trepte
- Tracțiune: Față
Baterie și Performanțe
- Capacitate baterie: 19,7 kWh (utilizabilă)
- Autonomie electrică: Peste 100 km (WLTP)
- Timp de încărcare AC (11 kW): Aproximativ 2 ore și 30 minute
- Timp de încărcare DC (50 kW): Aproximativ 25 de minute (pentru a atinge 80% din capacitate)
- Accelerație 0-100 km/h: 7,3 secunde
- Viteză maximă: 210 km/h
Dimensiuni și Greutate
- Lungime: 4.516 mm
- Lățime: 1.839 mm
- Înălțime: 1.621 mm
- Ampatament: 2.680 mm
- Volum portbagaj: 340 litri
- Greutate: N/A




















