Odată cu intrarea în vigoare, vineri, a taxelor suplimentare impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice (EV) produse din China, unii producători de automobile s-au gândit dacă să-și majoreze prețurile sau să ia alte măsuri ca răspuns, transmite Reuters.
Până acum, doar Tesla a anunțat planuri de creștere a prețurilor, în timp ce mărcile chineze MG și NIO au sugerat că ar putea crește costul mașinilor lor în Europa în cursul acestui an..
Analiștii cred că alți producători care fabrică vehicule în China vor transfera, de asemenea, o parte din costul suplimentar consumatorilor.
Mai jos este o listă cu răspunsurile producătorilor de automobile la tarifele provizorii ale UE, care urmează să devină definitive în noiembrie:
BYD
Producătorul chinez de automobile, care se confruntă cu cea mai scăzută majorare a tarifelor, de 17,4%, pe lângă taxele actuale de 10%, nu a decis încă dacă va crește prețurile vehiculelor electrice vândute în UE, au declarat surse apropiate companiei, pentru Reuters.
Sursele au spus că nicio decizie nu va fi luată înainte ca taxele provizorii să intre în vigoare.
CHERY AUTO
Producătorul auto chinez a spus că producția sa planificată de vehicule electrice în Spania, printr-o societate mixtă cu EV Motors din Spania, ar trebui să contribuie la compensarea tarifelor la importurile în UE.
Producția la unitatea din Barcelona este așteptată să înceapă până la sfârșitul anului, a declarat Charlie Zhang, vicepreședintele companiei.
Fabrica nu este suficient de mare pentru a găzdui planurile de producție pe termen mediu și lung ale producătorului auto în Europa, a adăugat Zhang, spunând că acesta caută un posibil al doilea loc.
MG
Un purtător de cuvânt al mărcii MG, produsă de SAIC Motor din China, a declarat pentru Reuters, în Franța, că producătorul auto are suficiente vehicule în stoc ”pentru a rezista până în noiembrie fără a crește prețurile”, referindu-se în special la modelul MG4.
Directorul de țară al MG pentru Italia, Andrea Bartolomeo, a declarat că, pentru moment, marca nu plănuiește nicio modificare de prețuri pentru gama sa de mașini din țară.
UE a impus un tarif de 37,6% pentru vehiculele electrice produse de SAIC.
NIO
Producătorul auto chinez a declarat că ar putea ajusta prețurile mașinilor sale în Europa ca urmare a tarifelor preliminare. Acesta a adăugat că speră să ajungă la o soluție cu UE înainte ca măsurile să devină definitive, în noiembrie.
NIO se confruntă cu un tarif de 20,8% la vehiculele sale electrice.
POLESTAR
După ce a înregistrat o pierdere din exploatare în primul trimestru, producătorul suedez de automobile, deținut de compania chineză Geely, a declarat că va trebui să ia ”măsuri de atenuare” pentru a compensa tarifele și presiunea asupra prețurilor mașinilor. Astfel de pași ar putea include reduceri de costuri pe întregul lanț de aprovizionare, dar nu și alte reduceri de locuri de muncă, a adăugat un purtător de cuvânt al companiei.
SAIC MOTOR
Producătorul chinez de automobile va solicita o audiere Comisiei Europene, cu privire la taxele suplimentare cu care se confruntă, a anunțat compania vineri.
”Comisia Europeană a trecut cu vederea unele dintre informațiile și contraargumentele prezentate de SAIC în timpul anchetei”, a declarat producătorul auto de stat, într-un comunicat.
TESLA
Producătorul auto plănuiește să crească prețul vehiculului Model 3 pentru a compensa costul mai mare la granițele europene, ca urmare a tarifelor mai mari.