Vânzările de autoturisme din China au continuat să crească și în septembrie și confirmă revenirea rapidă a acestei piețe după ieșirea din lockdown-ul impus de autorități în prima jumătate a acestui an.
Cea mai mare piață de autovehicule din lume, China, a raportat o creștere substanțială în septembrie, atât pe zona de retail, la vânzările către clienții finali, cât și pe zona de distribuție, către rețelele de dealeri. Vânzările raportate de Asociația Constructorilor de Autoturisme s-au ridicat la 1,95 milioane de vehicule, cu 21% mai multe decât în urmă cu un an, în special pe fondul cererii mari de autoturisme electrice. Pe segmentul electrificat s-au vândut 611.000 de autoturisme, cu o creștere explozivă de 83%. BYD, cel mai mare producător de automobile electrice din China, a depășit în premieră 200.000 de automobile vândute într-o singură lună, în istoria companiei. Și Tesla a atins un nou record lunar de vânzări, cu 83.000 de autoturisme vândute într-o lună, ca rezultat al creșterii capacității uzinei din Shanghai.
Printre motoarele de creștere a pieței se numără și încetinirea crizei de semiconductori, care a permis companiilor să producă mai multe vehicule.
La rândul ei, asociația producătorilor de autovehicule CAAM a raportat un volum livrat către dealeri de 2,6 milioane de autovehicule, cu peste 25% mai multe față de anul trecut, dintre care 2,3 milioane au fost autoturisme. Producția de automobile din China s-a ridicat în septembrie la 2,67 milioane de unități, cu 28% mai multe decât în septembrie 2021. Creșterea anualizată este în acest moment de 9,5% la vânzări și de 11,5% la producție. După trei trimestre, chinezii au cumpărat 19,47 milioane de autovehicule, cu 4,4% mai multe decât anul trecut, fiind evident că industria globală beneficiază de o susținere extrem de așteptată în China, pentru vânzările globale ale mărcilor.