Autoritățile din Seul sunt atât de îngrijorate de riscul ca vehiculele electrice (EV) să ia foc, încât pregătesc noi reguli care vor împiedica accesul în parcările subterane al mașinilor cu baterii încărcate la peste 90%.
La începutul acestei luni, un Mercedes-Benz EQE a izbucnit în flăcări în timp ce era parcat într-o parcare subterană la un complex de apartamente, declanșând un incendiu despre care mass-media locală estimează că a avariat 880 de vehicule din apropiere și a lăsat 1.600 de gospodării fără electricitate și apă timp de o săptămână. Pentru a încerca să evite incidente similare în viitor, Guvernul Metropolitan din Seul intervine.
Pe lângă restricționarea accesului în garajele subterane pentru vehiculele electrice care au fost încărcate la mai puțin de 90%, noile reguli vor impune o limită de încărcare de 80% pentru încărcările rapide în capitala Coreei de Sud. De asemenea, există planuri de a aplica această limită de încărcare și la încărcătoarele operate privat. Korea JoongAng Daily spune că noile reguli ar putea intra în vigoare până la sfârșitul lunii septembrie.
Mulți experți în vehicule electrice din țară se opun acestor reguli. Potrivit profesorului Yoon Won-sub, care conduce un centru de cercetare a bateriilor condus de Universitatea Sungkyunkwan și Samsung SDI, nu există dovezi că bateriile complet încărcate prezintă un risc mai mare de a lua foc.
„Încărcarea excesivă nu este factorul determinant într-un incendiu,” a spus el. „Vehiculele electrice sunt, de la început, concepute să nu ajungă niciodată la o încărcare completă, chiar dacă pe bord arată 100%. Este un argument nefondat că bateriile prezintă un risc mai mare de incendiu atunci când sunt complet încărcate. Pare puțin ca o ‘vânătoare de vrăjitoare’ să blochezi accesul mașinilor electrice încărcate la 90% în parcările subterane. Este esențial să se găsească contramăsuri adecvate după o discuție amănunțită între experți.”
Din cele 139 de incendii de vehicule electrice raportate în Coreea de Sud în ultimii trei ani, doar 26 au avut loc în timp ce o mașină era la încărcare. În comparație, 68 de incendii au izbucnit în timpul conducerii vehiculului, iar alte 36 au avut loc când un vehicul electric era parcat. În cazul EQE-ului care a luat foc spontan, acesta era parcat și nu era la încărcare.
Nici proprietarii de vehicule electrice nu sunt mulțumiți. Prin limitarea încărcării, guvernul va reduce efectiv autonomia utilizabilă a tuturor vehiculelor electrice.
„Dacă mașinile pe benzină iau foc, va limita guvernul alimentarea la 90%?” a scris un proprietar de Tesla pe o rețea de socializare din Coreea. „Nu pot înțelege cum a ajuns guvernul la astfel de numere precum 80 și 90%; pe ce date dovedite se bazează? Dacă este atât de periculos, de ce a încurajat guvernul oamenii să cumpere vehicule electrice de la bun început?”