Concedieri la Bosch Cluj, aproape 10% din posturi afectate

Da mai departe!

Restructurăei mari vizează și filiala din România a Bosch. Potrivit informațiilor confirmate oficial, aproximativ 170 de posturi vor fi desființate până la sfârșitul anului 2025, dintr-un total de aproximativ 3.300 de angajați. Cele mai afectate poziții sunt cele de șefi de schimb, șefi de linie și tehnicieni, în special din zona de producție.

Reprezentanții companiei explică decizia prin „transformările structurale majore din industria auto globală”, care impun ajustări pentru menținerea competitivității. Scăderea comenzilor, presiunea pe costuri și schimbările din lanțurile valorice, în special faptul că marii producători auto își proiectează tot mai frecvent propriile arhitecturi electronice și externalizează producția hardware – au afectat direct activitatea fabricii din Jucu.

Bosch susține că procesul de restructurare este gestionat cu transparență și responsabilitate socială. Angajații au fost primii informați despre măsuri, iar reprezentanții lor au fost implicați încă din faza de planificare. Cei afectați vor trece printr-o evaluare internă, în urma căreia compania va stabili, în mod transparent, posturile care vor fi desființate. De asemenea, toți angajații disponibilizați vor primi pachete compensatorii și vor avea posibilitatea de a fi relocați în alte departamente sau unități ale grupului.

„Scopul nostru este de a face restructurările cât mai acceptabile din punct de vedere social”, au transmis oficialii Bosch, subliniind că măsurile respectă contractul colectiv de muncă și principiile de corectitudine corporativă.

Grupul german Bosch a anunțat luna trecută că va elimina încă aproximativ 13.000 de locuri de muncă până în 2030, pe lângă tăierile de personal anunțate în prima parte a anului, în cadrul măsurilor de restructurare a diviziei sale Mobility, în contextul scăderii cererii pentru mașini și al concurenței ridicate.

Având în vedere situația dinamică, nu putem exclude necesitatea unor măsuri suplimentare în acest moment. În cazul unor ajustări necesare, discutăm din timp cu reprezentanții angajaților noștri și ne informăm mai întâi angajații despre orice decizie”, au adăugat aceștia.

Bosch este una dintre cele mai afectate companii din zona de componente auto, atât din cauza dimensiunii uriașe a afacerii, cât și din cauze specifice, care au afecta și alți furnizori.

Printre acestea se numără tranziția la propulsia electrică, ce a condus la automobile cu mai puține componente, în timp ce produsele tradiționale au devenit inutile pe noile mașini.

Nu în ultimul rând, scăderile masive ale vânzărilor de autovehicule, în special în Europa, după criza COVID, nu au mai fost niciodată recuperate, ceea ce înseamnă că industria de componente a rămas cu capacități importante neutilizate.

Cele mai multe concedieri vor fi făcute în Germania, aproximativ 9.000 de persoane, la unitățile de pompe de injecție pentru motoare cu combustie, la cele de acționare a motoarelor și la cele de componente electronice.

De asemenea, în unitățile care produc transmisii, inclusiv în dezvoltare și cercetare. Bosch are doar în Germania peste 100.000 de angajați.

Conducerea Bosch a transmis că are în vedere reducerea costurilor cu circa 2,5 miliarde euro, pentru ca planurile de reorganizare a companiei să poată fi susținute.

În același timp, compania se așteaptă la creșteri de venituri, în special din divizia de mobilitate, cu tehnologii și sisteme noi, care sunt în curs de implementare pe vehicule, cum sunt de exemplu direcția electrică sau frânele electrice, fără sisteme mecanice.

De asemenea, evoluția software-ului și simplificarea componentelor electronice vor produce modificări importante în modelul de business în acest sector.

Related posts