AutoReport.ro testează din nou o maşină de familie de la grupul PSA. De data aceasta este vorba de o maşină de familie produsă de Citroen, C4 Picasso. De această dată, modelul a primit modificări subtile şi un interior mai high-tech.
C4 Picasso este o maşină masivă şi spaţioasă, iar creearea unei astfel de maşini încurcă destul de mult designerii. Dar se pare că în acest caz au reuşit să creeze un MPV care este plăcut din punct de vedere estetic. Chiar partea faţă a maşinii are un look futurist, iar numeroasele inserţii de crom, dar şi liniile frumos arcuite îţi lasă impresia că ai în faţă un model high-tech.
În ceea ce priveşte partea spate, cred că este cea mai frumoasă pe care am văzut-o vreodată la un monovolum. Blocurile optice par împrumutate de la un sedan premium, iar capacul portbagajului se ridică cu tot cu acestea. Atunci când portbagajul este desfăcut, un alt set de stopuri situate în bara de protecţie se aprind preluând funcţiile celor de mai sus.
În interior, regăsim mult spaţiu. Atât de mult încât 5 adulţi călătoresc în condiţii foarte bune cu tot cu bagajele lor, indiferent cât de mari ar fi trollerele aduse de aceştia.
Designul interior este şi el interesant şi ingenios, dar cele mai ingenioase ni se par spaţiile de stocare, cei care au proiectat acest monovolum nelăsând niciun spaţiu nefolosit. Cei care merg cu această maşină au la dispoziţie până şi sertare aflate sub scaune. Sistemul de infotaiment se mişcă rapid, dar nu pare foarte uşor de accesat: nu are foarte multe butoane, iar comenzile de pe ecranul tactil îţi cer să fii mult prea intuitiv ca să le accesezi. În rest ne simţim în Picasso ca într-o sufragerie pe roţi.
Citroën C4 Picasso pus în mişcare de un motor diesel. Este vorba de binecunoscuta unitate de 1,6 litri e-HDi cu o putere de 115 CP, cuplată la o transmisie manuală cu şase trepte. Am condus maşina prin Bucureşti, pe Autostrada Soarelui până la Constanţa, dar şi prin traficul mai lejer al oraşului de la malul Mării Negre.
Avem în faţă o maşină cu un motor diesel destul de mic, deci nu ne-am aşteptat la un comportament tocmai sportiv. Am căutat în schimb o economie destul de bună de combustibil. Propulsorul ni s-a părut destul de leneş la schimbări sub 2.000 rpm, dar cam pe acolo trebuie să vă situaţi dacă vreţi să scoateţi maxim de la fiecare litru de combustibil. Cutia este etajată destul de bine şi ajută. Suspensia este foarte confortabilă avantajând pe cei care doresc o călătorie cât mai liniştită. C4 Picasso nu este preferatul meu când vine vorba de sportivitate, dar oferă suficient spaţiu pentru vacanţe.
Dotările standard includ şase airbaguri, ABS şi ESP. Opţional mai puteţi comanda sisteme precum asistenţa de la plecarea din rampă.
Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
– 0-100 km/h: 11,3 secunde
– Viteza maximă: 189 km/h
– L/l/î: 4.439/1.821/1.612
– Masă proprie: 1.320
– Volum portbagaj (l) 537
– Cilindree (cmc) 1.995
– Putere (CP) 120 la 3.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 300 la 1.750 rpm
– Consum mediu 5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze manuală 6 trepte