Geely Auto, al doilea producător auto din China, are în plan să exporte 200.000 de mașini către Europa de Vest și alte 50.000 către zona estică a continentului la nivelul anului 2027.
Prezenți la expoziția auto de la Guangzhou, oficialii Geely Auto au declarat că au în plan să exporte 200.000 de mașini în Europa de Vest și alte 50.000 către Europa de Est, inclusiv Rusia, în 2027. Planul chinezilor prevede ca exportul total la nivel mondial să atingă 1 milion de vehicule, anual.
Această țintă ar reprezenta de 1,5 ori actual total al exporturilor globale ale Geely, care se estimează că va fi de aproximativ 400.000 până la sfârșitul acestui an. Deocamdată, în primele nouă luni ale acestui an, Geely Auto a exportat 295.000 de mașini la nivel global.
Ținta exporturilor face parte dintr-un obiectiv mai amplu de creștere a vânzărilor globale ale Geely Group la cinci milioane în 2027, de la 3,34 milioane în 2024.
Portofoliul global al Geely include atât marca principală, cât și Volvo, Polestar, Lotus, Lynk & CO, Zeekr, Galaxy, Proton și compania londoneză de taxiuri LEVC. În calcularea exporturilor din China, Geely include cele patru mărci chinezești care rămân sub umbrela holdingului Geely Auto — Geely, Galaxy, Lynk & CO și Zeekr — dar nu și modelele Polestar și Volvo asamblate acolo.
Potrivit cifrelor companiei de cercetări de piață Dataforce în primele nouă luni mărcile Geely Auto au înregistrat vânzări totale de aproximativ 11.000 de unități în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA. Această valoare face ca Geely Auto să fie un jucător încă minor în Europa în comparație cu MG, care a înregistrat vânzări de 225.000 de unități până în septembrie, și BYD, care a înregistrat vânzări de 120.000 de unități în aceeași perioadă.
Principalii vectori de creștere ai Geely Group în Europa rămân Volvo, cu 243.000 de mașini vândute în primele nouă luni, și Polestar, cu 34.000 de unități comercializate în aceeași perioadă.
Pentru a crește vânzările în Europa de la aproximativ 15.000 de unități preconizate pentru acest an la 250.000, grupul Geely are în vedere cele trei mărci care, n viziunea lor, sunt încă foarte departe de potențial – Geely, Lynk & CO și Zeekr.
Prezent deja în România, brandul Geely tocmai a intrat și pe piețele din Marea Britanie și Italia, urmând a fi lansat progresiv și pe alte piețe de pe continent. În primele nouă luni, marca Geely a înregistrat vânzări de cirac 2.000 de unități. În viitorul apropiat, Geely va distribui și modelele mărcii chineze Galaxy.
Lynk & CO, marcă deja activă pe majoritatea piețelor europene, inclusiv în România, va trece la un sistem de distribuție prin francize. Până în septembrie, vânzările în Europa au crescut cu 24%, ajungând la 6.600 de unități.
Marca premium Zeekr, care a debutat în țările nordice la sfârșitul anului 2023, iar în România a ajuns în această toamnă, se va extinde pe cele mai mari cinci piețe europene (Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania) până la sfârșitul anului viitor. În primele nouă luni, Zeekr a înregistrat la nivelul continentului vânzări de peste 3.000 de unități, în creștere cu 122% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Spre deosebire de principalii săi concurenți chinezi, Geely nu are în plan construirea sau preluarea unei unități e producție în Europa. Totuși, dacă va fi necesar, Geely ar putea utiliza capacități neutilizate ale fabricilor europene ale Volvo sau ar putea negocia un contract de cu partenerul său european Renault. Cel puțin asta susține Ash Sutcliffe, purtător de cuvânt al Zhejiang Geely Holding Group.
De altfel, Renault va construi două modele pentru Geely în Brazilia și construiește Grand Koleos, având la bază o platformă Geely, în uzina sa din Coreea de Sud. Este deja cunoscut că grupurile Geely și Renault sunt parteneri egali, cu o participație de 45%, în joint venture-ul Horse Powertrain, acolo unde și Aramco are 10% dintre acțiuni. Furnizorul de motoare cu combustie internă și sisteme hibride are ample activități în România.