Propunerea de reglementare a Beijingului vizează temperarea demarajelor rapide, forțând mașinile să pornească într-un mod de performanță restricționată după fiecare punere a contactului.
- Proiectul de lege din China ar putea cere mașinilor să atingă mai lent 100 km/h (62 mph).
- Șoferii ar trebui să activeze manual o accelerație mai rapidă după fiecare pornire.
- Reglementarea vizează toate autoturismele, dar vehiculele electrice rapide ar fi cel mai afectate.
Era mașinilor electrice a rescris sensul vitezei, chiar și mașinile de familie fiind acum capabile de demaraje în stil supercar de la semafor. Ceea ce odată aparținea mărcilor exotice a devenit un truc de impresionat pentru sedanuri și crossovere de gamă medie deopotrivă.
Acum, cel mai recent proiect de reglementare a vehiculelor din China pare să strice distracția, sau cel puțin să o întârzie. Conform unei actualizări propuse a Standardului Național, fiecare autoturism ar trebui să aibă un mod implicit în care să-i ia cel puțin cinci secunde să atingă 100 km/h (62 mph) la pornire, cu excepția cazului în care șoferul selectează manual o setare mai rapidă.
Proiectul cu titlul „Specificații Tehnice pentru Vehiculele Acționate cu Motor Care Circulă pe Drumuri” pare să facă parte dintr-o inițiativă mai amplă de siguranță și comportament rutier în China. Acesta intenționează să înlocuiască actualul standard GB 7258-2017, care nu impunea astfel de restricții.
Secțiunea 10.5.4 din noua propunere prevede: „După fiecare pornire/punere a contactului a unui autoturism (excluzând sistemul automat start-stop al motorului), vehiculul ar trebui să fie într-o stare în care timpul de accelerare la 100 km/h să nu fie mai mic de 5 secunde.”
Modul implicit de restricționare a performanței la pornire ar putea funcționa similar cu setarea Eco de limitare a puterii, întâlnită la majoritatea vehiculelor electrice, gestionată în întregime prin software. Șoferii ar putea trece în continuare la un mod mai rapid, deși ar trebui să repete procesul de fiecare dată când pornesc mașina.
Europa are o regulă oarecum paralelă, cerând mașinilor să aibă avertismente de limită de viteză, deși aceste sisteme doar alertează, nu restricționează.
Dacă va fi aprobată, regula s-ar aplica tuturor autoturismelor din China, indiferent de propulsie, deși ar afecta cel mai mult flota în creștere de vehicule electrice extrem de rapide.
Modele precum Xiaomi SU7 Ultra (1,98 secunde până la 100 km/h), Zeekr 001 FR (2,02 secunde), Tesla Model S Plaid (2,1 secunde) și BYD Yangwang U9 (2,36 secunde) ar intra toate sub noua restricție, chiar dacă doar temporar după pornire.
Avertismente de Viteză pe Limuzina Ta
Un proiect separat intitulat „Specificații de Siguranță pentru Vehiculele Acționate cu Motor Care Circulă pe Drumuri” include o altă regulă legată de viteză, de data aceasta vizând modelele de pasageri mai lungi.
Secțiunea 10.5.1 prevede: „Vehiculele de pasageri cu o lungime de 6 m sau mai mult trebuie să aibă o funcție de alarmă de depășire a vitezei, capabilă să declanșeze o alarmă prin semnale vizuale sau sonore atunci când viteza depășește viteza maximă permisă (viteza maximă permisă nu trebuie să depășească 100 km/h), cu excepția celor cu funcții sau dispozitive de limitare a vitezei conforme.”
Deși majoritatea SUV-urilor mari și monovolumelor rămân sub pragul de șase metri, regula s-ar putea aplica limuzinelor lungi. Un astfel de exemplu este modelul din generația anterioară Rolls-Royce Phantom VII Extended Wheelbase, care măsoară 6.092 mm (239,8 in). Succesorul său, ușor mai scurt la 5.982 mm (235,5 in), ar evita la limită cerința de alarmă.