Grupul Chery consideră că bateriile sale cu stare solidă vor oferi autovehiculelor sale electrice o autonomie de până la 1.500 km (932 mile) cu o singură încărcare.
Bateriile cu stare solidă sunt văzute de mulți ca următoarea frontieră pentru vehiculele electrice și sunt dezvoltate atât de startup-uri, cât și de producători auto tradiționali. Producătorul auto chinez Chery este cel mai recent brand care lucrează la acestea și spune că vor fi gata pentru utilizare în 2026.
Producătorul auto a confirmat că lucrările la bateriile cu stare solidă progresează în cadrul Conferinței Globale de Inovație Chery, care a avut loc săptămâna trecută. A dezvăluit că prototipurile actuale ale bateriilor au o densitate energetică de 400 Wh/kg și că aceasta va fi crescută la 600 Wh/kg în 2025. Chery va fi apoi pregătită să instaleze bateriile în mașini în 2026, urmând să înceapă producția pe scară largă anul următor.
Chery consideră că bateria sa cu stare solidă va putea oferi vehiculelor sale electrice o autonomie de până la 1.500 km (932 mile) cu o singură încărcare.
Deși bateriile cu stare solidă sunt dezvoltate de multe companii, niciun vehicul electric nu a fost încă lansat pe piață cu o astfel de baterie. Cu toate acestea, atât Nio ET7, cât și IM L6 au fost prezentate anul acesta cu baterii semi-solid-state.
Chery va introduce baterii cu stare solidă în 2026
Chery a făcut o serie de alte anunțuri importante legate de baterii la conferința sa de inovație. A dezvoltat noi baterii pătrate cu fosfat de fier-litiu, baterii pătrate ternare și baterii cilindrice mari ternare, care pot adăuga 400 km (249 mile) de autonomie cu doar 5 minute de încărcare.
Compania a dezvăluit că noile sale baterii pătrate cu fosfat de fier-litiu vor fi folosite în vehicule electrice care au o autonomie între 200–600 km (124-372 mile) și în vehicule hibrid plug-in (PHEV) și vehicule electrice cu autonomie extinsă (EREV) cu o autonomie electrică de 100-200 km (62-124 mile). Bateriile pătrate ternare ale Chery vor fi folosite pentru vehicule electrice cu o autonomie de 600-800 km (373-497 mile), precum și pentru PHEV-uri și EREV-uri cu autonomii variind între 150-300 km (93-186 mile). În cele din urmă, noile celule cilindrice dezvoltate vor fi utilizate pentru vehicule electrice cu o autonomie de 700-1.200 km (435-746 mile) și pentru PHEV-uri/EREV-uri care pot parcurge între 150-300 km (93-186 mile) cu o singură încărcare.