Skoda, subsidiară a Volkswagen AG, intenţionează să intre în segmentul vehiculelor electrice accesibile prin viitorul model Epiq care va costa aproximativ 25.000 de euro şi va fi prezentat anul viitor.
Designul va fi complet diferit faţă de modelul electric VW ID.2 cu care va împărți platforma, le-a spus jurnaliştilor Klaus Zellmer. Epiq va avea 4,1 metri lungime şi un portbagaj cu o capacitate de până la 490 litri.
„Este spaţios, dar extrem de compact văzut din afară”, a explicat CEO-ul Skoda.
Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat recent noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro, menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.
Totodatyă, Renault a prezentat la expoziția auto de la Geneva modelul Renault 5 aflat în aceeași zonă de preț de 25.000 de euro.
Pe fondul sporirii cotei de piaţă a producătorilor din China, Zellner a afirmatcă marca pe care o conduce este „pregătită pentru competiţie. I-am văzut pe concurenţii niponi venind în Europa, i-am văzut pe cei din Coreea de Sud venind în Europa. Şi acum îi vedem pe concurenţii din China venind în Europa. Îi respectăm. Trebuie doar să fim parte a competiţiei. Despre asta e vorba în cazul Skoda”.
Klaus Zellmer a menționat și că uzina de baterii pe care grupul Volkswagen avea în plan să o construiască în Cehia este un proiect amânat, nu unul anulat. Conform oficialului Skoda Auto, a explicat decizia de amânare prin încetinirea procesului de trecere la modele 100% electrice pe piața din Europa.
Totuşi, planurile nu au fost complet anulate. „Vom relua discuţiile, dar nu va fi vorba de localitatea Pilsen, vom căuta un alt loc”, a declarat şeful Skoda.
Pe plan global, Skoda a livrat anul trecut 866.800 vehicule, o creştere de 18,5% comparativ cu 2022 – în pofida retragerii de pe piaţa rusă, în urma războiului. Profitul operaţional al companiei a urcat de la 628 de milioane de euro în 2022 la peste 1,7 miliarde de euro în 2023.