Volkswagen vrea să evite stabilirea unor obiective ”utopice” pentru cota sa de piață în China, a declarat vineri CEO-ul său pentru ziarul german FAZ, adăugând că orice peste 10% este ”foarte respectabil”, având în vedere concurența intensă, transmite Reuters.
Producătorul auto german ”nu poate ține pasul în fruntea mesei în acest moment”, în spațiul vehiculelor electrice din China, a declarat directorul general Oliver Blume pentru FAZ.
El a adăugat că noile modele care urmează să fie lansate în anii următori vor îmbunătăți poziția producătorului auto. Totuși, Blume a spus că Volkswagen ”nu ar trebui să aibă așteptări utopice”. ”Dacă atingem o cotă de piață de două cifre pe termen lung pe o piață chineză în creștere rapidă, acesta este deja un obiectiv foarte respectabil”, a spus el, potrivit articolului FAZ.
Cota de piață globală a Volkswagen în China a scăzut la 14% anul trecut, de la 18% în 2018, deoarece producătorii autohtoni de automobile electrice au câștigat teren pe fondul scăderii vânzărilor de mașini cu motoare cu ardere internă.
Șeful Volkswagen pentru China, Ralf Brandstaetter, a declarat anterior că VW intenționează să rămână principalul producător auto internațional din China, deși directorul financiar Arno Antlitz a avertizat la sfârșitul anului trecut că ar putea pierde cotă pe piața vehiculelor electrice, până când vor fi lansate noi modele.
Producătorul german de automobile face eforturi pentru a-și extinde gama de produse în China pentru a atrage clienți în special din segmentul de vehicule electrice de nivel entry-level și mediu, cu oferta sa actuală cu un preț peste cel al multor rivali chinezi.