Grupul german Volkswagen AG s-a angajat să repare toate mașinile din Europa implicate în scandalul emisiilor (Dieselgate) până în toamna anului viitor, a anunțat Comisia Europeană (CE).
Comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, Vera Jourova, s-a întâlnit cu un membru al Consiliului de Administrație al Volkswagen, care a dat asigurări că până la sfârșitul anului va fi prezentat un plan pentru informarea clienților cu privire la necesitatea reparațiilor, astfel încât mașinile să îndeplinească normele UE privind emisiile de oxid de azot.
De asemenea, grupul german a promis că până în toamna anului viitor va repara toate mașinile din Europa echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel și va oferi clienților un certificat de conformitate, a anunțat ‘Christian Wigand, purtător de cuvânt al comisarului pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.
Vera Jourova lucrează cu grupurile de clienți ai VW pentru a presa grupul german să-și compenseze clienții din Europa, așa cum s-a întâmplat în SUA în urma scandalului emisiilor.
Recent, șeful producătorului auto, Matthias Mueller, a respins solicitările ca VW să compenseze clienții europeni din cauza scandalului emisiilor, așa cum s-a întâmplat în SUA. Mueller a declarat, pentru publicația germană Welt am Sonntag, că un acord similar ar fi neadecvat și imposibil din punct de vedere financiar.
„Nu este acceptabil ca Executivul să nu-și asume niciun fel de consecințe reale în urma scandalului emisiilor și să dea un cec în alb pentru înșelătorii și decepții. Trebuie să se explice de ce companiile din Germania nu plătesc amenzi. Nu este în regulă ca șoferii europeni de mașini VW să fie tratați mai rău decât cei din SUA”, a afirmat Oliver Krischer, parlamentar german de la Partidul Verzilor, de opoziție.
VW a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.