Producătorii auto germani nu ar trebui să se teamă de concurența din China, a declarat cancelarul Olaf Scholz la inaugurarea primei fabrici Mercedes-Benz de reciclare a bateriilor, o investiție pe care șeful guvernului de la Berlin a descris-o ca parte a noii agende de politică industrială a Germaniei, relatează Reuters.
„Unii spun că China poate face mult mai bine motoarele electrice decât noi”, a spus Scholz.
„Companiile germane nu trebuie să se teamă de această concurență”, a subliniat el, amintind că industria auto germană a trecut cu bine în trecut peste concurența puternică a unor companii din Coreea de Sud și Japonia.
El a reafirmat totodată opoziția guvernului său față de taxele vamale impuse de Uniunea Europeană vehiculelor electrice fabricate în China.
„Sunt împotriva tarifelor care ne afectează”, a spus Scholz la ceremonia de deschidere a fabricii din Kuppenheim, o localitate din sud-vestul Germaniei.
El a adăugat că UE ar trebui să folosească astfel de măsuri acolo unde dumpingul și subvențiile pun cu adevărat producătorii europeni într-un dezavantaj real, ca de exemplu în industria oțelului.
Sectorul auto european se confruntă cu multiple provocări, de la costurile ridicate de producție și gestionarea tranziției către vehicule electrice până la scăderea cererii și creșterea concurenței.
Probleme la Volkswagen și Mercedes-Benz
Aceste probleme au determinat unele companii auto europene să reducă capacitatea de producție, în timp ce cel mai important jucător al regiunii, Volkswagen, ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania pentru prima dată în istoria sa.
Joerg Burzer, un membru al Consiliului de Administrație al Mercedes responsabil pentru producție, a declarat în schimb că fabricile Mercedes sunt „bine utilizate”, cu excepția unei fabrici din Sindelfingen, unde se produce linia de modele din Clasa S.
Vânzările Mercedes în al treilea trimestru din China, unde grupul realizează aproximativ o treime din vânzările sale, au scăzut cu 13%, fiind afectate în special de cererea mai mică de produse de lux din cauza crizei imobiliare severe. Aceasta a avut un impact semnificativ asupra vânzărilor autoturismelor din Clasa S în a doua cea mai mare economie a lumii.
UE a impus taxe vamale considerabile asupra importurilor de vehicule electrice fabricate în China, argumentând că acestea beneficiază de subvenții de stat majore, care le permit să vândă sub prețul real. Beijingul neagă acest lucru și a amenințat cu represalii, în timp ce producătorii auto germani, care obțin aproximativ o treime din profiturile lor în China, și-au exprimat îngrijorarea și au cerut mai multe discuții.
Germania a votat împotriva taxelor vamale.
La fabrica din Kuppenheim Mercedes plănuiește să extragă materii prime precum litiu, nichel și cobalt din bateriile vechi ale mașinilor electrice pentru a le reutiliza ulterior.