Încurajați de avansul rapid al vânzărilor de modele electrice, chinezii de la BYD și-au propus să aducă în Europa și modele hibride. Mai mult, promit că prețul acestora se va apropia de cel al mașinilor cu motoare termice.
Cu 15.644 de mașini vândute în Europa în 2023, toate electrice și cu un prim trimestru din 2024 în care au înregistrat o creștere de 717% (!), până la 7.701 unități, chinezii de la BYD se dovedesc un adversar puternic al mărcilor europene.
Grație acestor rezultate spectaculoase, dată fiind intrarea recentă a mărcii pe piața europeană, oficialii BYD pregătesc deja pasul următor. Pe lângă construirea unei uzine în Ungaria există deja discuții despre o a doua unitate de producție în zonă, însă, până atunci, piața europeană va fi asaltată cu o nouă gamă de modele cu sisteme hibride de propulsie.
Dacă până acum oferta mărcii în Europa a fost compusă strict din modele complet electrice – de la compactele Dolphin și Atto 3 până la SUV-urile Tang și Seal U – orientarea clienților de pe Bătrânul Continent către hibride a atras atenția șefilor BYD. Astfel, încă din acest an este proiectată intrarea pe această piață a SUV-ului de clasă medie Seal U DM-i cu sistem de propulsie plug-in hybrid (PHEV).
În plus, conform lui Michael Shu, directorul general al BYD Europe, acesta va fi urmat de un nou PHEV nu mai departe de anul viitor. În acest fel, dovedindu-și adaptabilitatea la piețele de desfacere, chinezii vor să prindă valul schimbării de optică a europenilor care par mai interesați de mașini hibride decât de electrice.
Deși au, în prezent, o cotă de piață care nu depășește 0,5% în Europa, cei de la BYD vizează, conform aceluiași Michael Shu, 5% din vânzările de pe întregul continent înainte chiar de a începe producția la viitoarea uzină de la Szeged. Acolo, compania a anunțat deja că va asambla atât mașini complet electrice cât și PHEV, iar producția ar trebui să debuteze „înainte de 2026”.
Ulterior, grație acestei facilități de producție dar și unei eventuale a doua uzine despre care există deocamdată doar zvonuri, oficialii BYD țintesc atingerea unei poziții fruntașe între toate mărcile existente pe piața din Europa. „Suntem încrezători că am putea fi pe o poziție de lider (în Europa) până în 2030”, a declarat Shu la o conferință a publicației Financial Times.
Vânzările de mașini cu tehnologie PHEV au crescut cu 10% în Europa în primul trimestru din 2024, modelele cele mai căutate fiind Volvo XC60, Ford Kuga și Mercedes-Benz GLC. În ciuda faptului că atât organizațiile de mediu cât și Comisia Europeană au atras atenția că datele reale de consum ale acestor mașini sunt mult mai mari decât cele de omologare pentru că mulți dintre utilizatorii lor omit să le încarce cu energie electrică, tehnologia este preferată pentru că îmbină cel mai bine cele două lumi – cea a motoarelor termice și cea a celor electrice.
În acest context, cei de la BYD susțin că, spre deosebire de multe mărci din Europa, ei au obținut rezultate bune cu PHEV-urile pe piața din China. Conform companiei chineze, mașinile sale cu tehnologie PHEV sunt utilizate în 65% din timpul de rulare doar electric. Aceste date au fost colectate pe piața din China, de la circa 1 milion de mașini care au fost conduse pe o distanță totală de 9,7 miliarde de km.