Vi se pare ciudat un nume ca Sealion pentru o mașină? Nu, dacă ne gândim că există deja un Ford Puma și o marcă Jaguar. Sealion 7 este un SUV electric și probabil că este cel mai bine gândit ca o variantă mai înaltă și ușor mai lungă a modelului BYD Seal și am fost la Londra ca să îl testăm.
Toate caracteristicile de mai sus îl fac un rival direct pentru foarte vândutul Tesla Model Y, precum și pentru modelele mai joase și ușor mai mici Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6. De la ce vine numărul 7? Cu siguranță nu de la versiunea cu 7 locuri, ci vom vedea mai târziu când BYD va scoate și alte SUV-uri coupe.
Designul exterior este unul plăcut ochiului, mai ales în partea față care a devenit distinctivă pentru produse BYD precum Seal sau Seal U. Silueta este una zveltă, de SUV coupe, iar partea spate are stopuri cu mai multe elemente ce amintesc de cele de pe DS7.
În interior, șoferul are o postură mai înaltă decât la toate competitoarele electrice întâlnite mai sus. Spațiu este suficient pentru 5 pasageri, iar portbagajul este unul dintre cele mai bune din clasă.
Toate versiunile Sealion 7 au un ecran tactil de infotainment de 15,6 inchi, care este luminos, răspunde rapid la apăsări și se poate roti de la format peisaj la portret la atingerea unui buton (sau a unei pictograme). Sistemul de operare nu este chiar atât de ușor de utilizat ca cel al unui Model Y, dar este totuși destul de intuitiv. Primești Android Auto și Apple CarPlay ca dotări standard, împreună cu un sistem de sunet puternic Dynaudio cu 12 difuzoare.
Poate că cel mai impresionant lucru la Sealion 7 este calitatea interiorului său. Nu doar că se simte solid asamblat, ci este și finisat cu materiale de lux, în special în versiunea de top Excellence.
Această versiune de BYD are sub caroserie baterii de 80 Kw/oră care alimentează două motoare electrice. Primul are o putere de 313 CP și se află pe puntea spate, iar celălalt, de 217 CP, se află pe puntea față. SUV-ul este destul de rapid, iar dinamica sa este una bună, BYD are feedback al direcției la fel ca la toate mașinile electrice, dar acest SUV destul de masiv este foarte ușor de manevrat, chiar și pe drumuri înguste.
Indiferent de nivelul de echipare pe care îl alegi, primești o mulțime de dotări standard, inclusiv scaune față încălzite și ventilate, scaune spate încălzite, acces fără cheie, climatizare automată pe două zone, pilot automat adaptiv și funcția vehicle-to-load (V2L), care îți permite să transformi Sealion 7 într-o baterie portabilă și să alimentezi aparate electrice cu ea.
Există o mulțime de echipamente de siguranță pe toate versiunile, inclusiv recunoașterea semnelor de circulație, avertizare de coliziune frontală și spate, alertă de trafic transversal față și spate, avertizare de părăsire a benzii și detectarea unghiului mort. La momentul evaluării, Euro NCAP nu a testat Sealion 7 la impact, așa că nu avem încă un rating de siguranță pentru el.
BYD Sealion 7 4WD Electric
0-100 km/h: 4,2 secunde
Viteza maximă: 225 km/oră
L/l/î: 4.830/1.925/1.620
Masă proprie: 2.330 kg
Volum portbagaj (l): 594
Putere (CP): 530
Cuplu maxim (Nm): 690
Autonomie: 550 kilometri
Acumulatori: 80,64 kWh
Tracțiune: integrală
Cutie de viteze: Automată
Consum: 18 kWh/100 km










