Noul Bugatti Brouillard, un model unicat, pare o versiune coupe a roadster-ului W16 Mistral, preluând structura din carbon și motorul W16 de la Chiron.
Deși Bugatti a deschis un nou capitol cu modelul hibrid Tourbillon, nu este încă pregătit să pună punct poveștii legendarului său motor W16. Cea mai recentă creație unicat a constructorului auto, numită Brouillard, este propulsată de același motor W16 de 8.0 litri cu patru turbocompresoare care a definit modelul Chiron, acum retras din producție.
Această construcție unică este și prima realizată prin noul program de caroserie personalizată al Bugatti, numit Programme Solitaire, și aduce un omagiu calului preferat al lui Ettore Bugatti. Mașina își va face debutul public la evenimentul Monterey Car Week din California și va fi urmată de alte modele Bugatti unicat.
Design exterior și interior
Comandat de antreprenorul olandez Michel Perridon, care deține cea mai mare colecție privată Bugatti din lume (pe lângă mobilierul lui Carlo Bugatti și sculpturile lui Rembrandt Bugatti), Brouillard este un amestec izbitor de inginerie clasică și măiestrie personalizată. La prima vedere, ar putea semăna cu o versiune coupe a modelului W16 Mistral, dar o inspecție mai atentă relevă că aproape fiecare panou a fost adaptat în mod unic.
În partea frontală, Brouillard are o bară de protecție sculptată cu o grilă lată în formă de potcoavă și faruri LED montate pe aripi, cu prize de aer suplimentare pentru răcire. Profilul mașinii prezintă deschiderile caracteristice în formă de C în spatele cabinei și secțiuni generoase de fibră de carbon, care contrastează cu nuanța vibrantă de verde.
Aripile din spate sunt evazate agresiv, continuând într-un capac spate personalizat care încorporează o priză de aer pe plafon. În partea din spate, un eleron integrat, tip „ducktail”, este elegant încorporat în design, contribuind atât la forța de apăsare, cât și la aspectul vizual spectaculos. Stopurile LED în formă de X par să fie preluate de la W16 Mistral, dar cele patru țevi de eșapament din difuzorul spate sunt mai asemănătoare cu cele de la Chiron Super Sport.
Interiorul păstrează configurația generală a modelului Chiron, dar aproape fiecare element a fost personalizat. Domină o temă cromatică verde, cu țesături tartan țesute la comandă, fibră de carbon cu tentă verde și o combinație de finisaje din piele și aluminiu prelucrat.
Un detaliu remarcabil este sculptura lucrată manual a calului Brouillard, amplasată într-o inserție de sticlă pe schimbătorul de viteze din aluminiu. Motive cu cai sunt, de asemenea, brodate pe panourile ușilor și pe spătarele scaunelor, întărind legătura mașinii cu numele său ecvestru.
Performanță și viitorul programului
Brouillard se bazează pe șasiul din fibră de carbon și aluminiu al familiei Chiron, folosit și pentru Divo, La Voiture Noire, Centodieci, W16 Mistral și modelul Bolide, destinat exclusiv circuitului. Desigur, este propulsat de cea mai puternică versiune a motorului W16 biturbo de 8.0 litri, generând 1.578 de cai putere (1.177 kW sau 1.600 PS).
Brouillard este unicat, dar reprezintă doar începutul noului program Programme Solitaire. Acesta duce personalizarea cu un pas mai departe decât programul existent Bugatti Sur Mesure, creând modele unicat pentru puținii norocoși cu o avere considerabilă.
Compania a declarat că programul „va crea un maximum de doar două capodopere” pe an, asigurându-se că fiecare construcție primește atenția și măiestria pe care le merită. Rămânând fidelă tradiției de caroserie personalizată a mărcii, aceste modele unicat vor utiliza trenurile de rulare și șasiurile Bugatti existente. Acest lucru limitează, de facto, opțiunile la hypercar-uri bazate fie pe platforma Chiron, fie pe cea a modelului Tourbillon, cu design exterior și interior personalizat.







