BMW X1 – maturizare și reorientare

Da mai departe!

BMW nu se lasă și oferă în continuare motorizări diesel la care s-a adăugat un sistem mild hybrid. Nu face excepție nici noua generație X1, care a venit de la Automobile Bavaria la testele Autoreport.ro în versiunea 18d SDrive.
Sub numele de cod U11, se ascunde a treia generație X1 care aduce dimensiuni mai mari, dar și spațiu interior mai generos.
Partea frontală verticală a noului BMW X1 asigură o prezenţă puternică, cu faruri LED subţiri, o grilă BMW mare, aproape pătrată, linii în formă de X care radiază în lateral şi benzi cromate atrăgătoare în priza de aer inferioară care servesc drept elemente definitorii. Farurile LED adaptive cu faza lungă cu funcţie matrix, semnalizatoarele pulsatorii şi distribuţia variabilă a luminii sunt disponibile opţional.
Suprafeţele sculptate expresiv şi linia lungă a acoperişului sunt trăsăturile distinctive ale siluetei întinse dinamic a noului model. Privit din spate, geamul subţire al hayonului, liniile orizontale, luminile LED atractive şi pasajele evazate ale roţilor produc imaginea tipică SAV.
Aura robustă a noului BMW X1 poate fi intensificată puternic de elementele de design specifice modelului xLine, care includ protecţie stilistică a caroseriei inferioare. Modelul M Sport, oferit şi el ca alternativă la specificaţia de bază, pune accent pe plăcerea dinamică a condusului, cu dotări precum prizele mari de aer de răcire.
O poziţie ridicată a scaunului şi o ambianţă premium progresivă a BMW X1 contribuie la crearea unei experienţe distinctive de condus în interiorul modelului SAV compact. Elementele-cheie ale reproiectării habitaclului sunt panoul de instrumente subţire, ecranul central curbat BMW, cotiera „plutitoare” cu panou de control integrat şi sertarul pentru smartphone cu iluminare indirectă în partea din faţă a consolei centrale.
Scaunele nou dezvoltate sunt disponibile cu opţiunea atât de tapiţerie Sensatec perforată, cât şi cu piele Vernasca. Pe lista de opţiuni se regăsesc şi scaunele sport, reglarea electrică a scaunelor cu funcţie de memorie şi suportul lombar, inclusiv funcţia de masaj. Au fost aduse îmbunătăţiri atât la nivelul confortului acustic, cât şi al protecţiei ocupanţilor. Conceptul integrat de siguranţă pasivă include acum şi un nou airbag de interacţiune între scaunele din faţă.
Compartimentul din spate al noului BMW X1 include trei locuri de dimensiuni normale, oferind o îmbunătăţire notabilă a confortului scaunelor. Spătarul banchetei, divizat 40:20:40, poate fi rabatat sau ajustat la un unghi diferit pentru a extinde capacitatea portbagajului. Reglarea în faţă şi în spate a scaunelor din spate, disponibilă opţional exclusiv pentru modelele cu motorizare termică, oferă o versatilitate şi mai mare. Capacitatea portbagajului poate fi mărită de la 540 la maximum 1.600 de litri.
Sistemul de navigaţie BMW Maps, un volan Sport din piele, climatizarea automată inteligentă în două zone şi un senzor de ploaie cu activare automată a farurilor sunt dotări standard la noua generaţie BMW X1, la fel ca cele patru porturi USB-C, două prize 12V şi un număr mult mai mare de sisteme de asistare a condusului în comparaţie cu modelul anterior.
Pachetele restructurate de echipamente permit personalizarea direcţionată a maşinii. Caracterul premium poate fi îmbunătăţit cu ajutorul caracteristicilor opţionale, cum ar fi pachetul de oglinzi, iluminarea ambientală, trapa panoramică din sticlă şi sistemul de sunet Harman Kardon.
Sub capota modelului de test BMW X1 sDrive18d se află un motor diesel cu patru cilindri, care generează 110 kW/150 CP. În combinație cu transmisia automată cu 8 trepte, acest motor oferă agilitate și economie de combustibil foarte bună. Un sistem mild-hybrid, disponibil pe toată gama de motoare termice a BMW, se asigură de performanțe ideale pentru mașinile bavareze. Comportamentul dinamic este unul îmbunătățit față de generația precedentă, deși dimensiunile au crescut ușor.
Progresele tehnologice realizate la noul BMW X1 în comparaţie cu modelul anterior sunt evidente şi în varietatea mult mai mare de sisteme de condus şi parcare autonome disponibile pentru utilizare. Dotările standard includ tempomat cu funcţie de frânare şi sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală, care acum este capabil să detecteze traficul care se apropie atunci când viraţi la stânga (în ţările în care automobilele circulă pe dreapta) şi pietonii şi bicicliştii când viraţi la dreapta. De asemenea, asistentul de parcare, inclusiv camera de asistenţă pentru marşarier şi asistentul pentru marşarier, face parte din lista de echipamente standard.

Walkaround cu masina din acest test

Totodată, lista de dotări opţionale include asistentul de control al direcţiei şi al benzii, tempomatul activ cu funcţie Stop&Go, navigaţie activă, funcţie de avertizare la ieşire şi BMW Head-Up Display, precum şi funcţiile Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder şi Remote Theft Recorder. Funcţiile existente pot fi actualizate prin intermediul facilităţii de actualizare software de la distanţă, care face posibilă şi adăugarea de noi funcţii (disponibilitatea depinde de hardware-ul montat în automobil şi de condiţiile pieţei).
Noul BMW X1 oferă ocupanţilor săi şi experienţa multisenzorială de ultimă generaţie a BMW iDrive, sub forma BMW Live Cockpit Plus disponibil standard. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica şi structura de meniu de ultimă generaţie, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW, care acum a dobândit abilităţi suplimentare. Grupul de ecrane complet digitale este format din monitorul de informaţii de 10,25 ţoli (26,04 cm) şi displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 ţoli (27,18 cm). Noul BMW iDrive este proiectat în mod intenţionat pentru a oferi control tactil şi vocal intuitiv. Digitalizarea amplă a interiorului permite reducerea semnificativă a numărului de butoane fizice, comenzi şi comutatoare necesare pentru funcţionare.
Noile My Modes combină setările automobilului selectabile individual cu universuri de experienţă potrivite pentru interior. Funcţia Augmented View este disponibilă ca supliment opţional pentru sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. O cameră interioară face posibilă realizarea de instantanee ale ocupanţilor sau trimiterea imaginilor din interior pe smartphone-ul clientului prin aplicaţia MyBMW.

BMW X1 1.8d sDrive
– 0-100 km/h: 8,9 secunde
– Viteza maximă: 210 km/h
– L/l/î: 4.500/1.845/1.642
– Masă proprie: 1.575
– Volum portbagaj (l) 540
– Cilindree (cmc) 1.995
– Putere (CP) 150 la 3.750 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 360 la 1.500 rpm
– Consum mediu 5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze automată 8 trepte

Related posts